skip to Main Content

ماشین لباسشویی بوش، با توجه به کیفیت بالایی که دارد، اگر بصورت نادرست و اشتباه و بدون در نظر گرفتن نکات اصولی از آن استفاده کنید، می تواند کارایی خود را از دست بدهد و دیگر کارایی سابق را نداشته باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در طول زمان در ماشین لباسشویی بوش شما رخ دهد، خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار می باشد که یک اتفاق شوکه کننده خواهد بود. اما علت خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار چیست؟ در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیرات لباسشویی بوش با اصلی ترین نکات در این زمینه آشنا خواهید شد.

1. خراب شدن برد ماشین لباسشویی بوش

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش بسیار ظریف وحساس است و باید با دقت و بدون فشار با آن برخورد شود. بنابراین وجود هرگونه نقص در برد الکترونیکی ممکن است باعث شود که ماشین لباسشویی بوش در حین کار خاموش شود؛ چرا که دستور خاموشی توسط برد الکترونیکی صادر می شود. بنابراین سلامت برد الکترونیکی برای عملکرد صحیح دستگاه اساسی است و باید از آن محافظت کرد.

خراب شدن برد ماشین لباسشویی بوش

علاوه بر این به اتصالات بین برد الکترونیکی و میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی بوش توجه ویژه ای معطوف دارید. چون برد الکترونیکی مسئولیت صدور دستور عملیات را دارد و در صورت صدور دستور باز شدن درب یا وجود اشکال در اتصالات مربوط به برد و درب، ماشین لباسشویی ممکن است متوقف شده و خاموش گردد. در نتیجه اتصالات برد با سایر قطعات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به دقت بررسی و نگهداری شوند.

به همین ترتیب در ابتدا توصیه می کنیم حتما و حتما سر راه ماشین لباسشویی بوش از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا مشکلی در این قطعه کلیدی رخ ندهد؛ چرا که اگر برد ماشین لباسشویی بوش شما کارایی خود را از دست دهد و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، برحسب مدل و برند دستگاه حداقل باید 5 میلیون تومان بابت تهیه و خرید برد جدید هزینه نمایید.

2. آسیب دیدن شیر برقی ماشین لباسشویی بوش

شیر برقی در ماشین لباسشویی بوش، جریان آب ورودی به داخل دستگاه را تنظیم می کند. از این رو اگر بنا به دلایلی شیر برقی نتواند جریان آب را به درستی کنترل نماید و با اختلال مواجه شود، به طور مثال، آب را با دبی کمتر از حد نیاز یا بیش از حد مجاز وارد دستگاه کند، این وضعیت می تواند به توقف عملیات ماشین لباسشویی بوش منجر شود. از این رو در صورت عبور آب به مقدار ناکافی، آب مورد نیاز برای آغاز فرآیند شستشو فراهم نمی آید و دستگاه روشن نخواهد شد.

همچنین اگر شیر برقی آب بیش از حد معمول را وارد کند، این امر می تواند به موتور و درام ماشین لباسشویی بوش فشار زیادی وارد کرده و از آغاز فرآیند شستشو جلوگیری کند. به همین ترتیب اگر مشکل از شیر برقی ماشین لباسشویی بوش باشد، باید در ابتدا این قطعه توسط تکنسین های متخصص و با تجربه مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرد تا مشکل آن بصورت تخصصی رفع گردد و بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاورید.

3. اتصالی قطعات داخلی ماشین لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار شود، اتصالی برخی از قطعات داخلی این دستگاه می باشد که بدون شک می تواند منجر به خرابی های گسترده در این دستگاه شود. با این وجود باید به اطلاع شما برسانیم هر یک از قطعات در ماشین لباسشویی بوش دارای طول عمر مفید هستند و این گونه نیست که تمامی قطعات در این دستگاه برای چندین سال بدون خرابی کار کنند. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که هر ماه یکبار اقدام به سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش کنید.

توجه داشته باشید که اگر متوجه هر گونه اتصالی قطعات داخلی ماشین لباسشویی بوش شدید و اما باز هم از این دستگاه استفاده کردید، مطمئن باشید که این دستگاه به زودی با سوختن برخی قطعات روبرو خواهد شد که به هیچ وجه امکان تعمیر آنها وجود نخواهد داشت و با هزینه نسبتا زیادی نیز باید اقدام به تعویض قطعات داخلی ماشین لباسشویی بوش کنید.

4. عدم سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش

عدم سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش

همان گونه که در قسمت بالا توضیح داده شد، یکی از مهم ترین و اصولی ترین خدماتی که باید در طول زمان توسط شما برای ماشین لباسشویی بوش در نظر گرفته شود، سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش توسط کارشناسان در این زمینه است. به عبارتی اگر سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش شما بصورت تخصصی انجام نشود، مطمئن باشید که دستگاه شما در طول زمان دچار خرابی های گسترده خواهد شد و به همین ترتیب به دلیل سوختن قطعات، دستگاه شما دیگر تبدیل به یک دستگاه معیوب می گردد.

5. نوسان برق در محل سکونت شما

اگر ساکن کلانشهرها هستید، اطلاع داشته باشید که نوسان برق یکی از مشکلات رایج در کلانشهر ها است و روزانه به تعداد دفعات زیادی رخ می دهد. اما بهترین راهکار چیست؟ بهترین راهکاری که می توانیم به شما توصیه کنیم این است که از محافظ برق استاندارد سر راه ماشین لباسشویی بوش استفاده نمایید تا مانع هر گونه نوسان شود. از این رو توصیه می کنیم تحت هیچ شرایطی از ماشین لباسشویی بوش بدون استفاده از محافظ برق استفاده نکنید تا این دستگاه گران قیمت کارایی خود را از دست ندهد.

مقالات مرتبط:چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی بوش را باز کنیم؟

6. استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی بوش

آخرین عاملی که قصد داریم جهت خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار به آن اشاره کنیم، استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی بوش می باشد که عملا این موضوع می تواند تمام قطعات ماشین لباسشویی بوش شما تحت هدف خود قرار دهد و منجر به خرابی های گسترده در این دستگاه شود. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که برای آشنایی با نحوه استفاده اصولی و صحیح از ماشین لباسشویی بوش، حتما به دفترچه راهنمای این دستگاه مراجعه نمایید تا با نکات کلیدی در این زمینه آشنا شوید.

لازم به ذکر است که اگر این نکات را مطالعه نکنید، بدون شک با خرابی های گسترده ای در ماشین لباسشویی بوش روبرو خواهید شد که هزینه تعمیراتی قابل توجهی به شما تحمیل می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214