skip to Main Content

برای روزهای گرم سال، یکی از ابتدایی ترین لوازم خانگی که هر یک از ما به آن نیاز داریم، کولر گازی می باشد. کولر گازی هایسنس یکی از مطرح ترین برندهای کولر گازی در بازار کشور می باشد که شما می توانید آنرا تهیه و خریداری کنید. لازم به ذکر است که روشن نشدن کولر گازی هایسنس، یکی از مشکلاتی می باشد که در طول زمان به دلیل استفاده نادرست و اشتباه رخ دهد! با این وجود چرا کولر گازی هایسنس روشن نمی شود؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر وسرویس کولر گازی هایسنس قصد داریم شما عزیزان را با این موضوع آشنا سازیم. همراه ما باشید.

1. آسیب دیدن فیوز کولر گازی هایسنس

فیوز کولر گازی هایسنس قطعه ای است در سیستم های برقی که هدف از آن، قطع اتوماتیک جریان برق در شرایط اضافه بار الکتریکی است. بنابراین اگر فیوز متصل به کولر گازی شما دچار سوختگی شده باشد، این مشکل می تواند منجر به روشن نشدن کولر گازی هایسنس شما عزیزان شود.

برای بررسی و رسیدگی به این مشکل، ابتدا باید به جعبه فیوزهای واقع در ورودی ساختمان مراجعه کرده و فیوز متصل به کولر گازی را شناسایی نمایید. از این رو توجه داشته باشید قبل از اقدام به بازرسی یا تعویض فیوز، حتماً باید جریان برق ساختمان را به طور کامل قطع کنید. سپس فیوزها را از جایگاه خود خارج کرده و با استفاده از یک مولتی متر، سلامت فیوز را مورد آزمایش قرار دهید. چنانچه فیوز معیوب باشد، باید اقدام به تهیه نسخه جدید نمایید تا از این طریق مشکل دستگاه شما به بهترین شکل رفع گردد.

در صورتی که دانش و مهارت لازم را ندارید، می توانید از طریق کارشناسان در این زمینه درخواست کمک کنید تا مشکل دستگاه شما توسط کارشناسان متخصص رفع شود.

2. خراب شدن برد کولر گازی هایسنس

یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلایل روشن نشدن کولر گازی هایسنس، سوختن برد کولر گازی هایسنس می باشد! اما چرا؟ تمام دستورات لازم به قطعات کولر گازی هایسنس توسط برد صادر می شود و اگر برد دستگاه شما سوخته باشد، عملا هیچ یک از قطعات دستگاه شما قابل کنترل نیستند و به همین دلیل تا زمانیکه اقدام به تعمیر برد کولر گازی هایسنس نکنید، مطمئن باشید که مشکل بر طرف نخواهد شد.

لازم به ذکر است که اکثر تعمیرکاران اقدام به تعویض برد کولر گازی هایسنس می کنند و این در حالی می باشد که برد کولر گازی هایسنس بصورت تخصصی توسط کارشناسان با تجربه قابل تعمیر می باشد.

3. آسیب دیدن ریموت کولر گازی هایسنس

اگر ریموت کنترل کولر گازی هایسنس دچار مشکل شده یا باتری های آن تخلیه شده باشند، کولر به فشار دادن دکمه های ریموت پاسخ نخواهد داد! در چنین شرایطی، اولین قدم تعویض باتری های ریموت کولر گازی هایسنس است. اگر پس از این تغییری ایجاد نشد، باید سعی کنید کولر را به صورت دستی با استفاده از دکمه های موجود روی بدنه دستگاه روشن کنید. اگر کولر با این روش کار کند، مشخص می شود که مشکل از ریموت کنترل است.

به علاوه عیب در سنسور دریافت کننده سیگنال های ریموت کنترل نیز می تواند دلیلی برای عدم روشن شدن کولر گازی اسپلیت باشد و اگر سنسور درست کار نکند، کولر نمی تواند سیگنال های فرستاده شده از ریموت را دریافت کند و در نتیجه روشن نمی شود. در صورتی که دستگاه با دکمه های روی کولر به کار افتد، احتمالاً مشکل از ریموت کنترل یا سنسور دریافت کننده آن است. در این مواقع بهتر است ریموت کنترل کولر گازی هایسنس را به کارشناسان با تجربه و متخصص در این زمینه بسپارید.

توجه داشته باشید که اگر ریموت کنترل کولر گازی هایسنس شما به هر دلیلی خراب شده باشد، با فشردن دکمه های ریموت کنترل، اتفاقی رخ نمی دهد و توصیه می کنیم دکمه های ریموت کنترل را با فشار زیاد نفشارید!

4. خراب شدن کندانسور کولر گازی هایسنس

کندانسور کولر گازی هایسنس بخشی حیاتی در سیستم کولر گازی است که وظیفه اش عبارت است از دفع هوای گرم از محیط داخلی به خارج ساختمان. اگر کندانسور نتواند به طور مؤثر کار کند، ممکن است باعث خرابی کولر شود؛ زیرا دستگاه قادر به جایگزینی هوای گرم منزل با هوای خنک نخواهد بود و این امر می تواند فشار بیش از حدی را به کمپرسور وارد کند که در نهایت موجب داغ شدن بیش از حد و توقف عملکرد آن شود.

از این رو هنگامی که قاب کولر را باز می کنید، اگر با پدیده یخ زدگی روی کویل های کندانسور مواجه شدید، دلیل عدم کارکرد کولر گازی اسپلیت را کشف کرده اید. با ذوب کردن یخ ها می توانید امکان راه اندازی مجدد کولر را فراهم آورید. با این حال اگر کندانسور آسیب دیده باشد، نیاز است تا برای تعمیر یا تعویض آن از یک تکنسین مجرب مشورت و کمک بگیرید.

5. خرابی ترموستات کولر گازی هایسنس

عملکرد نامناسب ترموستات کولر گازی هایسنس یا تنظیم اشتباه آن ممکن است مانع از روشن شدن کولر گازی هایسنس شود. با این وجود برای اطمینان از تنظیمات صحیح ترموستات کولر گازی هایسنس، ابتدا باید آن را در حالت سرمایشی قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که دمای تعیین شده روی ترموستات کولر گازی هایسنس حداقل سه درجه سانتیگراد پایین تر از دمای کنونی محیط است.

لازم است توجه داشته باشید که برخی ترموستات های به کار رفته در کولرهای گازی به باتری برای عملکرد خود نیاز دارند و اگر ترموستات کولر شما نیز از این دسته است، ممکن است لازم باشد باتری های آن را جایگزین کنید. علائمی مانند کم نور شدن یا چشمک زدن نمایشگر ترموستات، می تواند بیانگر نقص در کارکرد آن باشد. اگر ترموستات دچار خرابی شده باشد، معمولاً تعویض آن ضروری است و این پروسه باید توسط کارشناسان با تجربه و متخصص صورت گیرد.

مقالات مرتبط: بهترین مدل کولر گازی هایسنس 24000

6. قطعی جریان برق محل

اگر با روشن کردن کولر گازی هایسنس متوجه این موضوع شده اید که کولر گازی هایسنس شما روشن نمی شود، در ابتدا بهتر است برق ورودی، برق محل و همچنین اتصالات دستگاه را بررسی نمایید؛ چرا که این خرابی می تواند دلیل اصلی برای عدم روشن شدن کولر گازی هایسنس شما باشد. بنابراین قبل از اقدام به هر تعمیر یا بررسی دیگر، اطمینان حاصل کنید که برق به کولر متصل است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214