skip to Main Content

برای آنکه ماشین ظرفشویی بوش شما بتواند ظروفی را که درون آن قرار داده اید را بصورت دقیق و کامل بشوید، از ابزارهای مختلف و متعددی تشکیل شده است که یکی از این قطعات، هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش می باشد. به عبارتی اگر این قطعه از ماشین ظرفشویی بوش شما خراب شود، به هیچ وجه نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید! از این رو در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش آریابهکار قصد داریم شما عزیزان را با هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش آشنا سازیم تا با این قطعه کلیدی آشنا شوید و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

هیت پمپ ظرفشویی بوش چیست؟

هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از المنت‌های حرارتی، مسئولیت گرم کردن آب را در این دستگاه بر عهده دارد. این قطعه با گرم کردن آب در حال گردش از میان المنت‌ها، آب مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش را به دمای مطلوب می‌رساند. از این رو هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش وظیفه انتقال انرژی از یک محیط به محیط دیگر را دارد. این فرایند که از نام این قطعه کاملا مشهود است، به واسطه‌ی انرژی مکانیکی صورت می‌پذیرد.

هیت پمپ ظرفشویی بوش چیست؟

پمپ‌های حرارتی یا همان هیت پمپ عمدتا در سیستم‌های سرمایشی نظیر چیلرها و سیستم‌های تبخیری و همچنین در دستگاه‌های ظرف‌شویی به کار گرفته می‌شوند تا در فرایندهای گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود اگر هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش شما آسیب دیده باشد، تنها یک راهکار پیش روی شما می باشد و آن هم تعمیر تخصصی این قطعه توسط تکنسین های مجرب و متخصص است که در این زمینه دانش لازم و کافی دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن پروسه عیب یابی و تعمیر دستگاه شما را انجام دهند.

از این رو هیت پمپ یکی از مهم ترین قطعاتی می باشد که بر روی ماشین ظرفشویی بوش شما پیاده سازی شده است و اگر به هر دلیلی خراب شود، به هیچ وجه نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید.

علت و نشانه های خرابی هیت پمپ ظرفشویی بوش

رایج ترین علت خرابی هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش، استفاده نادرست و اشتباه از این دستگاه می باشد که در صورت بروز دادن چنین خرابی در ماشین ظرفشویی بوش، به هیچ وجه نمی توانید از این دستگاه برای شستشوی ظروف مختلف استفاده کنید. لازم به ذکر است که ما در آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، تمام خدمات عیب یابی و تعمیر این دستگاه را بصورت تخصصی برای شما انجام خواهیم داد تا بتوانید از این دستگاه همانند روز اول استفاده کنید.

اما علت و نشانه های خرابی هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش چیست؟ از مهم ترین دلایل این خرابی می توان به موارد ذیل اشاره کرد که عبارتند از:

  • صدای بیش از حد و عجیب در حین روشن بودن ماشین ظرفشویی بوش.
  • نشتی پمپ ماشین ظرفشویی بوش.
  • عدم سرویس مرتب ماشین ظرفشویی بوش.
  • استفاده نادرست و اشتباه از ماشین ظرفشویی بوش.

آموزش تعویض هیت پمپ ظرفشویی بوش

در صورتی که مطمئن هستید خرابی ماشین ظرفشویی بوش شما عزیزان ناشی از هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش می باشد، می توانید اقدام به تعویض این قطعه نمایید. البته برای تشخیص خرابی این قطعه باید به اطلاع شما برسانیم که نیاز به ابزارهای تعمیراتی مخصوص است و در غیر اینصورت دستگاه شما تعمیر نخواهد شد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که اگر دانش لازم و کافی در این زمینه ندارید، بهتر است پروسه تعویض هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش توسط تکنسین های مجرب صورت گیرد.

آموزش تعویض هیت پمپ ظرفشویی بوش

اما اگر دانش لازم در این زمینه را دارید و مایل به تعویض هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش هستید، می توانید با استفاده از آموزش ذیل اقدام به تعویض هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش نمایید. در ادامه با مراحل تعویض این قطعه آشنا خواهید شد که به عبارت ذیل است:
  1. در ابتدا باید اقدام به خاموش کردن ماشین ظرفشویی بوش نمایید و پس از گذشت نیم ساعت از خاموشی کامل دستگاه، به سراغ آن بیایید؛ دستگاه را باید از جریان برق جدا کنید.
  2. اینک باید درب های جلویی ماشین ظرفشویی بوش را به همراه پنل را باز کنید که نیاز به احتیاط لازم و کافی دارد.
  3. در این مرحله شما می توانید هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش را مشاهده کنید.
  4. باید اتصالات هیت پمپ را با استفاده از دوربین گوشی خود عکس بگیرید.
  5. اینک این اتصالات را باز کنید و اقدام به خارج کردن هیت پمپ قدیمی نمایید.
  6. هیت پمپ جدید را که از فروشگاه های مجاز خریداری کرده اید را در جای هیت پمپ قبلی قرار دهید.
  7. اتصالات هیت پمپ را همانند تصویر گرفته شده، متصل کنید.
  8. درب باز شده و پنل ماشین ظرفشویی بوش را در جای خود قرار دهید و پیچ های باز شده را ببندید.
  9. دستگاه را به برق متصل کنید.
  10. برنامه شستشوی ظروف را انتخاب کنید و اقدام به روشن کردن ماشین ظرفشویی بوش نمایید.
  11. در صورتی که مشکل باقی مانده است، نشان دهنده نصب نادرست و اشتباه هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش می باشد.
  12. در این مواقع باید اقدام به خاموش کردن ماشین ظرفشویی بوش نمایید و با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

خرید هیت پمپ ظرفشویی بوش

برای خرید هیت پمپ براساس مدل ماشین ظرفشویی بوش خود، صرفا توصیه می شود به فروشگاه های مجاز و معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید قطعه وارداتی و شرکتی براساس دستگاه خود انتخاب و خریداری کنید. از این رو اگر هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش شما خراب شده است، می توایند از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران اقدام به تهیه این قطعه کنید. همچنین اگر دانش لازم برای نصب این قطعه را ندارید، می توانید از خدمات تکنسین های مجرب اقدام به تعویض هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش نمایید.

لازم به ذکر است که قیمت حدودی هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش چیزی بین 2 الی 4 میلیون تومان می باشد که اگر شما این قطعه را از آریابهکار خریداری کنید، قطعه اورجینال و شرکتی به همراه گارانتی طولانی مدت را خریداری خواهید کرد. از این رو برای خرید هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی آریابهکار تماس بگیرد و درخواست خود را ثبت کنید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214