skip to Main Content

بدون شک نصب ماشین ظرفشویی بوش یکی از بحث برانگیز ترین پروسه هایی می باشد که باید آنرا طی کنید! اما اگر این دستگاه را از نمایندگی های مجاز و معتبر تهیه کنید، این پروسه بصورت تخصصی توسط تیم پشتیبانی انجام خواهد شد و نیازی به این نیست که خودتان این پروسه را انجام دهید. به همین ترتیب اولین توصیه ما این است که از فروشگاه های مجاز اقدام به تهیه ماشین ظرفشویی بوش کنید. همچنین بخاطر داشته باشید که یکی از دلایل رایج در خرابی ماشین ظرفشویی بوش، نصب نادرست این دستگاه می باشد!

از این رو توصیه می کنیم پروسه نصب ماشین ظرفشویی بوش را به تکنسین های متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید تا دستگاه شما بصورت اصولی نصب شود. در ادامه این دسته از خدمات نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش نیز به درخواست شما عزیزان، مراحل نصب ماشین ظرفشویی بوش را نام برده ایم که برای انجام این پروسه باید بصورت گام به گام پیش بروید.

1. انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی بوش

محل نصب ماشین ظرفشویی بوش معمولاً در قسمتی از آشپزخانه تعبیه می شود که به سینک ظرفشویی بوش نزدیک باشد! چرا که دسترسی آسان به لوله های آب سرد و گرم و همچنین خروجی فاضلاب وجود دارد. از این رو برای اطمینان از عملکرد مناسب، فاصله میان ماشین ظرفشویی بوش و نقاط اتصال آب و فاضلاب نباید از سه متر تجاوز کند!

انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی بوش

قبل از نصب ماشین ظرفشویی بوش، ابعاد فضای مورد نظر برای قرار دادن ماشین ظرفشویی بوش را با دقت اندازه گیری کنید تا از جای گیری مناسب و بدون مشکل دستگاه اطمینان حاصل شود. همچنین برای حفظ گردش هوای کافی و جلوگیری از ایجاد رطوبت زیاد، باید بین دیواره های پشتی و جانبی ماشین ظرفشویی بوش و دستگاه حداقل فاصله ای به اندازه 5 سانتیمتر در نظر گرفته شود.

به همین ترتیب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نفوذ آب، استفاده از مواد ضد آب مانند پلاستیک های با روکش ام دی اف برای دیواره های کناری توصیه می شود.

2. آماده کردن اتصالات الکتریکی پیش از نصب ظرفشویی بوش

پریز برقی که قرار است ماشین ظرفشویی بوش به آن متصل شود را با استفاده از دستگاه های مختلف تست کنید. لازم به ذکر می باشد که این پریز باید دارای فیوز 15 آمپری باشد. از طرفی دیگر این نکته را نباید فراموش کنید که برای جلوگیری از نوسان برق، باید حتما از محافظ برق استاندارد سر راه ماشین ظرفشویی بوش استفاده نمایید تا مشکلی برای دستگاه شما رخ ندهد. بنابراین به خاطر داشته باشید که محافظ برق استاندارد را تهیه نمایید.

3. ماشین ظرفشویی بوش را برای نصب آماده کنید

پس از خارج سازی ماشین ظرفشویی بوش از کارتن، قبل از قرار دادن آن در جای مورد نظر، دستگاه را به دقت روی پشت قرار دهید تا به پایه ها دسترسی پیدا کنید. از این رو با انجام این کار، با باز کردن و تنظیم پایه ها، ارتفاع دستگاه را متناسب با فضای مورد نظر تنظیم کنید، به گونه ای که ارتفاع نهایی ماشین ظرفشویی بوش پس از باز کردن پایه ها از 85 سانتیمتر تجاوز نکند.

هنگامی که دستگاه را در مکان اختصاص یافته قرار می دهید، با دقت اطمینان حاصل کنید که شیلنگ ها و کابل برق به هیچ وجه کشیده نشوند یا زیر دستگاه قرار نگیرند تا از بروز هرگونه آسیب و خطر احتمالی جلوگیری شود.

شیلنگ تخلیه را با دقت و در کوتاه ترین فاصله ممکن به سوی خروجی فاضلاب هدایت نمایید و سپس کابل برق را با احتیاط از پشت دستگاه بیرون آورید تا آماده اتصال به پریز برق باشد. مراقب باشید که کابل برق و شیلنگ تخلیه در معرض آسیب های فیزیکی مانند کشیدگی، پارگی یا فشار قرار نگیرند.

4. نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش باید به سیستم فاضلاب موجود زیر سینک متصل شود. برای این منظور، استفاده از یک بست مخصوص ضروری است تا اتصالی ایمن بین شیلنگ و لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی بوش برقرار شود. با این وجود اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه پیچ و تابی در شیلنگ تخلیه وجود ندارد و اتصال آن به درستی و محکم انجام شده است.

نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

مهر و موم کردن دقیق محل اتصال شیلنگ تخلیه به دستگاه و فاضلاب سینک اهمیت زیادی دارد تا از نشتی آب و کف در حین استفاده از آب گرم و مواد شوینده جلوگیری شود. از این رو برای اطمینان از تخلیه صحیح آب و پیشگیری از بازگشت بوی نامطبوع فاضلاب، باید شیلنگ تخلیه را در ارتفاع تقریباً 90 سانتیمتری از سطح زمین قرار دهید. قبل از نصب شیلنگ تخلیه، ضروری است که زانوی S شکل موجود زیر سینک را به خوبی تمیز کرده و از برطرف کردن هرگونه انسداد و گرفتگی اطمینان حاصل نمایید.

5. نصب شلنگ آب ورودی ماشین ظرفشویی بوش

پیش از اتصال شیلنگ آب ورودی به دستگاه، شیر آب را باز کنید و برای جلوگیری از ریختن آب، ظرفی را در زیر آن قرار دهید. منتظر بمانید تا آب کاملاً شفاف و بدون هرگونه ناخالصی از شیر جریان یابد، سپس شیر را ببندید تا برای مرحله نصب شیلنگ آب ظرفشویی بوش آماده باشید. سپس شیلنگ آب را به وسیله اتصالات مناسب و مخصوص به شیر آب ورودی متصل کنید و محکمی و عدم نشتی آن را بررسی کنید. این مرحله از نصب باید با دقت انجام شود، زیرا در صورت عدم اتصال صحیح، ممکن است حین استفاده از دستگاه با مشکل نشتی آب مواجه شوید که می تواند باعث عملکرد ناصحیح دستگاه شود.

6. تراز نمودن ماشین ظرفشویی بوش

آخرین مرحله از روند نصب ماشین ظرفشویی بوش، تراز کردن دقیق دستگاه است. پس از اینکه شیلنگ های ورودی آب و خروجی فاضلاب را متصل کردید، دستگاه را در مکان مورد نظر قرار دهید. سپس با استفاده از تنظیم پیچ های پایه، دستگاه را تراز کنید. برای انجام این کار به یک تراز لیزری یا تراز ابزار دقیق نیاز خواهید داشت.

مقالالت مرتبط: چگونه ماشین ظرفشویی بوش را جرم گیری کنیم؟

7. روشن کردن پس از نصب ماشین ظرفشویی بوش

در آخرین گام نیز همه کارها را انجام داده اید و نوبت به این رسیده است که دستگاه را روشن نمایید. لازم به ذکر است که در این پروسه با آرامش اقدام به روشن کردن ماشین ظرفشویی بوش نمایید تا از پروسه نصب صحیح و دقیق این دستگاه مطمئن شوید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214