skip to Main Content

در صورتی که المنت ماشین ظرفشویی بوش شما عزیزان آسیب دیده است و شما نمی توانید از ماشین ظرفشویی بوش خود استفاده کنید و تکنسین تعمیرکار دستگاه شما تست های لازم را انجام داده و متوجه این موضوع شده است که المنت ماشین ظرفشویی بوش به هیچ وجه قابل تعمیرات نیست، بدون شک باید پروسه تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش با قطعه جایگزین صورت گیرد. از این رو ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که اصلا چگونه پروسه تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش را انجام دهیم؟

پروسه تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش با توجه به اینکه این قطعه یک قطعه خاص و البته گران‌قیمت می باشد، باید توسط تکنسین های متخصص و با تجربه این پروسه صورت گیرد و اگر شما نیز خودتان دانش فنی لازم و کافی و همچنین ابزارهای تعمیرات مخصوص را دارید، می توانید این پروسه را انجام دهید. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش از آریابهکار با المنت ماشین ظرفشویی بوش بیشتر آشنا خواهید شد.

المنت ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

المنت داخلی ماشین ظرفشویی بوش، قطعه ای کلیدی است که با افزایش دمای آب تا حد بسیار بالا، نقشی حیاتی در انجام سه فرایند مهم ایفا می کند: از بین بردن باکتری ها، بهبود کیفیت شستشو و خشک سازی ظروف پاک شده! از این رو این قطعه حیاتی در صورت از کار افتادگی، می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی بر عملکرد دستگاه بگذارد. لازم به ذکر است که ماشین های ظرفشویی بوش مجهز به تکنولوژی پیشرفته ای هستند که نیازی به شیرهای آب سرد و گرم ندارند و وجود المنت های گرمایی، امکان گرم شدن آب را به صورت خودکار فراهم می آورد.

بنابراین در صورتی که آب به وسیله المنت ماشین ظرفشویی بوش به دمای مناسب نرسد، چربی ها و ذرات غذایی به طور کامل در آب حل نشده و در نتیجه فرآیند شستشو با دقت و اثربخشی کامل انجام نمی شود. از این رو به عنوان یکی از اجزای حیاتی ماشین ظرفشویی بوش، عملکرد نادرست یا خرابی المنت می تواند به شستشوی ناقص ظروف منجر شود و این در حالی است که المنت های حرارتی به طور معمول دوام بالایی دارند و کمتر دچار آسیب می شوند.

المنت ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

با این حال برای حفظ کارایی مطلوب دستگاه و اطمینان از بهداشت و پاکیزگی ظروف، مراقبت و بررسی منظم این قطعه حائز اهمیت است و بهتر است که سالانه حداقل 2 دفعه اقدام به سرویس کامل و دقیق ماشین ظرفشویی بوش توسط تکنسین های مجرب و متخصص در نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش نمایید تا اگر قطعه ای در این دستگاه در حال خرابی می باشد، تعمیرات تخصصی صورت گیرد.

تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش

در صورتی که دانش لازم و کافی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش را دارید و مایل هستید خودتان اقدام به تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش نمایید، در ادامه بصورت گام به گام پروسه تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش را نام برده ایم.

  1. در ابتدا ماشین ظرفشویی بوش را بصورت کامل از برق بکشید و پس از گذشت 30 دقیقه به مرحله دوم مراجعه کنید.
  2. پنل جلوی ماشین ظرفشویی بوش را با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مخصوص باز کنید و آنرا کنار بگذارید.
  3. اینک به المنت ماشین ظرفشویی بوش دسترسی خواهید یافت.
  4. اتصالات متصل به المنت ماشین ظرفشویی بوش را جدا کنید و قطعه سوخته را خارج کنید.
  5. قطعه جایگزین را در جای قبلی قرار دهید و اتصالات را متصل کنید.
  6. پیچ های باز شده را ببندید و دستگاه را یکبار روشن نمایید و تست کنید تا از تعویض اصولی و دقیق المنت ماشین ظرفشویی بوش خود مطمئن شوید.

تعمیر المنت ماشین ظرفشویی بوش

اینکه المنت ماشین ظرفشویی بوش شما باید تعمیر شود، یک اصل اساسی می باشد و تکنسین های متخصص ما در آریابهکار به عنوان نمایندگی مرکزی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران، در ابتدا تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا بتوانند مشکل دستگاه شما را با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا و همچنین دانش تعمیراتی که دارند، رفع کنند. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که پروسه تعمیر المنت ماشین ظرفشویی بوش را به تکنسین های متخصص بسپارید تا این پروسه به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

لازم به ذکر است که متأسفانه المنت ماشین ظرفشویی بوش از نظر برخی تعمیرکاران که صرفا مدعی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش هستند، نه تنها عیب یابی نمی شود و بلکه هیچ تعمیراتی بر روی آن انجام نمی شود و مستقیما اقدام به تعویض المنت ماشین ظرفشویی بوش می کنند که این خارج از عرف تعمیرات است و شما متحمل هزینه های گزاف خواهید شد.

نشانه های خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش

برای آنکه متوجه خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش خود شوید، نکات مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید با استفاده از این نکات، به میزان حدودی تشخیص دهید که آیا المنت ماشین ظرفشویی بوش شما عزیزان خراب شده است یا خیر؟!

نشانه های خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش

با این وجود در ادامه برخی از نشان های مهم خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش را نام برده ایم و عبارتند از:
  1. طولانی شدن بازه زمانی شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بوش که یک مشکل غیر عادی است و می تواند بنابر دلایل مختلفی رخ دهد که یکی از این دلایل، خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش می باشد.
  2. ارور عدم گرم بودن آب ماشین ظرفشویی بوش را در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بوش را دریافت خواهید کرد که می تواند نشان دهنده خرابی المنت ماشین ظرفشویی بوش شما باشد.
  3. آب موجود در ماشین ظرفشویی بوش دمای لازم و کافی را نخواهد داشت و در نتیجه ظروف موجود در این دستگاه به‌صورت دقیق شسته نخواهند شد.

مقالات مرتبط:نحوه تعویض هیت پمپ ظرفشویی بوش

قیمت المنت ماشین ظرفشویی بوش

با توجه به اینکه المنت ماشین ظرفشویی بوش یکی از کاربردی ترین و خاص ترین قطعات موجود در ماشین ظرفشویی بوش می باشد و وظیفه کاملا خاصی دارد، قیمت این قطعه در بازار کشور متأسفانه گران است و این گونه نیست که با قیمت پائین بتوانید این قطعه را تعمیر کنید. از این رو برای خرید المنت ماشین ظرفشویی بوش توصیه می کنیم از فروشگاه های مجاز و معتبر اقدام کنید تا قطعه اورجینال و با کیفیت را خریداری کنید.

قیمت حدودی المنت ماشین ظرفشویی بوش براساس مدل های مختلف، از 7 میلیون الی 12 میلیون تومان می باشد که می توانید این قطعه را از فروشگاه آریابهکار تهیه نمایید.

امتیاز post

This Post Has 2 Comments

    1. با سلام،
      کاربر گرامی شما می توانید به آدرس “شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد ۱” آریابهکار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214