skip to Main Content

علت روشن نشدن جاروبرقی بوش یکی دیگر از مشکلاتی می‌باشد که می‌تواند در طول زمان بنابر دلایل مختلفی برای دستگاه شما رخ دهد و زمانی هم که دستگاه شما دچار این خرابی می‌شود، طبیعتا هیچ یک از قابلیت‌های جاروبرقی شما معنای خاصی نخواهند داشت؛ چرا که نمی‌توانید از آن استفاده کنید. با این وجود با رخ دادن چنین خرابی، نیازی به خرید جاروبرقی جدید ندارید و صرفا با یک عیب یابی ساده می‌توانید خرابی را تشخیص دهید و در صورت امکان آنرا رفع نمایید و نیازی به تعمیرات جاروبرقی نداشته باشید.

در ادامه این گزارش از آریابهکار سعی داریم تا دلایل روشن نشدن جاروبرقی بوش را بررسی کنیم که برخی از این عوامل در خانه توسط شما قابل تعمیر هستند و برخی دیگر نیز قابل تعمیر نیستند و صرفا باید توسط تکنسین تعمیر شود. از این رو در صورت نداشتن دانش کافی، به هیچ وجه اقدام به باز کردن و تعمیرات جاروبرقی بوش نکنید.

هشدار: در صورت باز کردن بدنه جاروبرقی بوش، گارانتی آن به‌صورت خودکار لغو خواهد شد و تبدیل به یک دستگاه بدون گارانتی و تعمیر شده می‌شود.

1. خرابی پریز برق

پیش پا افتاده ترین مشکلی که در هنگام روشن نشدن جاروبرقی بوش امکان دارد برای شما اتفاق بیافند، خرابی پریز برق و اتصالی کردن آن می‌باشد که می‌تواند مانع روشن شدن دستگاه شما شود! این مشکل می‌تواند به دلیل نوسان برق و خرابی سیم کشی پریز مورد استفاده شما رخ دهد. با این وجود احتمال رخ دادن این خرابی صرفا 1 درصد می‌باشد و با این وجود توصیه می‌کنیم پریز برق را نیز چک کنید در صورت خراب بودن آن، پریز دیگیری را امتحان نمایید.

همچنین بخوانید: هزینه تعمیر جاروبرقی ال جی

2. داغ شدن جاروبرقی بوش

اصولا برای استفاده از جاروبرقی بوش باید نکات نگهداری آنرا مطالعه کنید تا با توجه به این نکات، از دستگاه به گونه‌ای استفاده کنید که آسیبی در طول زمان برای آن رخ ندهد. یکی از این نکات حیاتی، استفاده از جاروبرقی در بازه‌های زمانی کوتاه و استراحت دادن کافی به جاروبرقی می‌باشد! اما معمولا در حین استفاده از جاروبرقی ممکن است به هیچ وجه به آن اهمیت ندهیم و در بازه‌های زمانی طولانی مدت و بدون هر گونه استراحت از آن استفاده کنیم که این موضوع باعث داغ شدن جاروبرقی بوش خواهد شد.

تعمیر موتور جاروبرقی بوش

3. سیم جمع کن جاروبرقی بوش

سیم جمع کن جاروبرقی بوش نیز همانند سایر بخش‌های دستگاه دارای یک طول عمر مفید می‌باشد که اغلب به دلیل استفاده نادرست و غیر اصولی سبب قطعی سیم برق می‌شوند و قاعدتا همین موضوع باعث روشن نشدن جاروبرقی با هر بار اتصال به برق می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که به هیچ وجه دکمه سیم جمع کن جاروبرقی بوش را با استفاده از پا نفشارید و فشاری به آن وارد نکنید. همچنین توصیه داریم سیم جمع کن را به‌صورت کامل بیرون نکشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

در صورت بروز هر گونه خرابی در سیم جمع کن و روشن نشدن جاروبرقی بوش، توصیه می‌شود اجازه دهید تا توسط تکنسین‌های مجرب عیب یابی و تعمیر شود.

همچنین بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی کنوود

4. کلید روشن/خاموش جاروبرقی بوش

اغلب مصرف کنندگان جاروبرقی بوش اطلاعی از اهمیت کلید روشن/خاموش ندارند و اکثرا در هنگام استفاده از آن، به بدترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. لازم است تا متذکر شویم کلیدهای جاروبرقی بوش از کلیدی ترین و مهم ترین قطعات در ارسال فرمان و دستورات لازمه به برد می‌باشند و اگر بنابر هر دلیلی معیوب شوند، فرمان روشن شدن به برد ارسال نشده و از این رو با مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش روبرو خواهید شد. لازم به ذکر است این قطعه قابل تعمیر نیست و صرفا باید آنرا تعویض کنید که هزینه بسیار پایینی دارد.

توجه: در هنگام استفاده از دستگاه، به هیچ وجه دکمه‌ها را با اجسام تیز، دست خیس و پا فشار ندهید.

5. برد جاروبرقی بوش

یکی دیگر از مهم ترین و تاثیر گذارترین قطعات موجود در جاروبرقی بوش می‌توان به برد الکترونیکی آن اشاره نمود. در واقع برد جاروبرقی بوش تمامی اطلاعات را به تمامی قطعات و بخش‌های مختلف دستگاه ارسال می‌کند و به عنوان مغز متفکر دستگاه شناخته می‌شود. از این رو اگر بنابر هر دلیلی معیوب شود، حتی اگر تمامی بخش‌های دستگاه از سلامت کافی برخوردار باشند، با مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش روبرو خواهید شد.

تعمیر و تعویض برد جاروبرقی بوش

تشخیص خرابی برد جاروبرقی بوش صرفا باید توسط تکنسین انجام شود که در حین تشخیص می‌تواند برآورد قابل تعمیر بودن برد را نیز به شما اطلاع دهد و در غیر اینصورت باید اقدام به تعویض برد نمایید.

همچنین بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی آاگ

توجه: تعمیر برد جاروبروقی بوش، به دلیل حساسیت بالایی که دارد باید توسط تکنسین‌های مجرب انجام شود؛ در غیر اینصورت باید اقدام به تعویض آن نمایید.

6. موتور جاروبرقی بوش

موتور نه تنها در جاروبرقی بوش بلکه در تمامی دستگاه‌های لوازم برقی خانگی جزء حیاتی ترین قطعات محسوب می‌شود که به عنوان قلب دستگاه شما ایفای نقش می‌کند؛ چرا که تمام مکش دستگاه به دلیل عملکرد صحیح این قطعه رخ می‌دهد. با این وجود اگر از جاروبرقی تحت شرایط نادرست و به‌صورت طولانی مدت استفاده کنید، باید منتتظر خرابی آن باشید! موتور جاروبرقی بوش یک قطعه بسیار حساس است که با وارد شدن فشار بیش از حد، می‌تواند به مرور زمان آسیب ببیند.

در صورت بروز هر گونه خرابی برای قطعات موتور، با مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش روبرو خواهید شد که این خرابی زمانی قابل تعمیر و رفع خواهد بود که توسط تکنسین‌های تعمیراتی مجرب عیب یابی شود. با این وجود اگر این خرابی برای جاروبرقی شما رخ داد، صرفا به نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش در تهران مراجعه نمایید تا با قطعات وارداتی، این مشکل رفع گردد.

7. نوسانات شدید برقی

برق ورودی ساختمان‌های مسکونی و اداری در کلانشهرها دارای نوسان بالایی در طول روز می‌باشد که این نوسان برقی می‌تواند خیلی ساده و آسان باعث بروز خرابی در جاروبرقی شما شود. بدین منظور توصیه می‌کنیم برای روشن کردن تمام وسایل برقی موجود در خانه از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا این نوسان به بهترین حالت ممکن کنترل شود؛ اگر محافظ برق شما استاندارد نباشد، قطعا جریان برق کنترل نخواهد شد و باز هم به دستگاه شما آسیب وارد خواهد شد که روشن نشدن جاروبرقی بوش یکی از این خرابی‌ها است.

هشدار: به هیچ وجه نباید دوشاخه برق جاروبرقی بوش را به‌صورت مستقیم به برق وصل کنید.

8. پرشدن کیسه جاروبرقی بوش

بهتر است پیش از استفاده از جاروبرقی، حتما کیسه جاروبرقی بوش را از لحاظ پر بودن مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که اگر کیسه فضای کافی برای جمع‌آوری زباله‌ها نداشته باشد، پس از تلاش‌های فراوان و وارد شدن فشارهای بیش از اندازه به موتور، جاروبرقی خاموش شده و دیگر روشن نخواهد شد. از این رو پیشنهاد می‌شود حتما کیسه جاروبرقی را پیش از استفاده مورد بررسی قرار دهید و آنرا در زمان‌های مشخص تخلیه کنید تا مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش برای شما رخ ندهد.

تعویض کیسه جاروبرقی بوش

در صورت امکان از کیسه‌های یکبار مصرف به‌جای کیسه‌های دائمی استفاده کنید.

9. رله جاروبرقی بوش

رله جاروبرقی بوش به صورت کلی وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق ورودی به دستگاه را بر عهده دارد و اگر بنابر هر دلیلی آسیب ببیند، بدون شک با مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش مواجه خواهید شد و علنا دستگاه بلا استفاده می‌ماند. با این حال بهترین پیشنهاد برای رفع این خرابی، مراجعه به تعمیرگاه‌های مجاز تعمیراتی در سطح استان تهران و سایر استان‌های کشور می‌باشد. لازم به ذکر است رله جاروبرقی بوش هم قابل تعمیر و هم قابل تعویض می‌باشد و تعمیر آن بستگی به میزان خرابی این قطعه دارد.

همچنین بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی دلونگی

مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی بوش

ما در مجموعه آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی بوش، با بیش از 30 سال سابقه تعمیراتی به همراه تیم تکنسین مجرب آماده ارائه خدمات تعمیر دستگاه شما با استفاده از قطعات کاملا وارداتی هستیم. از این رو اگر با مشکل روشن نشدن جاروبرقی بوش روبرو شده اید، جای نگرانی ندارد چرا که تیم تکنسین ما با استفاده از بروز ترین ابزارهای تعمیراتی آماده ارائه خدمات تعمیر دستگاه شما می‌باشد تا نیازی به تعویض قطعات آن نداشته باشید. با این وجود می‌توانید به‌صورت حضوری به شعب ما مراجعه کنید:

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین‌تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد اول.

تعمیر جاروبرقی بوش

همچنین اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید می‌توانید از خدمات رفت و برگشت رایگان ما استفاده کنید که برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت تعمیر جاروبرقی بوش باید در ابتدا با شماره مرکزی 02145437 تماس بگیرید تا پیک در روز و زمان مقرر از پیش تعیین شده، به محل سکونت شما مراجعه نماید.

توجه داشته باشید که تمامی خدمات ما در آریابهکار شامل 90 روز گارانتی رسمی شرکتی و یک هفته تست رایگان می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214