skip to Main Content

ماشین ظرفشویی مجیک یک دستگاه مجهز و البته کاملا کاربردی می باشد که این روزها مدل های متنوعی از این دستگاه در بازار ایران وجود دارند و این مهم نشان دهنده قابلیت ها و کیفیت بالای ماشین ظرفشویی مجیک می باشد. با این وجود موضوعی که در این مقاله از آریابهکار قصد داریم به آن بپردازیم، دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی مجیک می باشند که یک موضوع بسیار مهم در ماشین ظرفشویی مجیک است و می تواند ناشی از علل و عوامل مختلفی در دستگاه شما عزیزان رخ دهد.

از این رو اگر با مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی مجیک روبرو شده اید و نمی توانید این مشکل را بر طرف کنید، حتما این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک آریابهکار را مطالعه کنید تا به دلایل اصلی این خرابی برسید. همراه ما باشید.

1. خرابی برد ماشین ظرفشویی مجیک

برد ماشین ظرفشویی مجیک، پس از انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر، تمامی اطلاعات به آن ارسال می شود و سپس برد مقدمات شروع به کار را برای قطعات مربوطه ارسال می کند. از این رو در صورت خرابی قسمتی از برد یا وقوع سوختگی، احتمال وقوع شکست در به کار انداختن ماشین ظرفشویی مجیک شما وجود دارد. با این وجود اگر معتقدید که عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی مجیک ناشی از خرابی برد آن است، توصیه می شود بررسی و تعمیر برد را به یک تکنسین ماهر و متخصص بسپارید تا مشکل به بهترین شکل بر طرف شود.

خرابی برد ماشین ظرفشویی مجیک

لازم به ذکر است که برد ماشین ظرفشویی مجیک به عنوان مغز متفکر دستگاه شما می باشد و اگر این قطعه به هر دلیلی خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، اولین موردی که آنرا متوجه خواهید شد این است که ماشین ظرفشویی مجیک شما روشن نخواهد شد! از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که در این مواقع این قطعه توسط تکنسین های مجرب و متخصص مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرد تا از این طریق مشکل اصلی برد ریشه یابی و سپس تعمیر شود و نیازی به تعویض برد ماشین ظرفشویی مجیک نداشته باشید.

2. خرابی سلکتور ماشین ظرفشویی مجیک

سوئیچ یا سلکتور انتخاب، مجموعه ای از دکمه هایی هستند که بر روی ماشین ظرفشویی مجیک شما قرار دارند و با استفاده از آن ها می توانید حالت یا برنامه شستشو را انتخاب کنید. از این رو برای پاک کردن دکمه های ماشین ظرفشویی، باید از دستمال های نرم و مرطوب استفاده کرده و از فشار زیاد آن ها خودداری کرد و استفاده نادرست یا فرسایش سوئیچ ها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند روشن نشدن ماشین ظرفشویی مجیک شود؛ زیرا این اقدام ممکن است باعث عدم ارسال اطلاعات برنامه مورد نظر به ماشین شود.

از این رو در صورتی که نیاز به تعمیر یا تعویض سوئیچ ماشین ظرفشویی مجیک دارید، توصیه می شود با نمایندگی مجاز ارتباط برقرار کرده و از خدمات تعمیراتی آن ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که آریابهکار به عنوان نمایندگی مجاز ماشین ظرفشویی مجیک در تهران تمام خدمات عیب یابی و تعمیرات ماشین ظرفشویی مجیک را به بهترین شکل ممکن توسط تکنسین های مجرب و متخصص انجام می دهد تا مشکل دستگاه شما یکبار برای همیشه بر طرف شود و نیازی به تعویض قطعات کلیدی در این دستگاه نداشته باشید.

3. آسیب دیدن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی مجیک

یکی از دلایلی که ممکن است منجر به عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی مجیک شما شود، خرابی فیوز حرارتی آن است. این فیوز برای افزایش ایمنی برد و جلوگیری از وقوع حوادث استفاده می شود و فیوز حرارتی معمولاً در بالای برد ماشین ظرفشویی مجیک نصب شده و وظیفه تنظیم و تأمین میزان برق وارد شده به برد را دارد. از این رو وجود خرابی در این قطعه می تواند باعث قطع برق از دستگاه یا از کار افتادن دستگاه به دلیل نوسانات برق زیاد شود.

با این وجود گاهی اوقات، برق وارد شده به برد کافی است تا دستگاه روشن شود، اما به دلیل خرابی فیوز حرارتی، امکان ارسال دستورات به دستگاه برای شروع عملکرد را نخواهد داشت. به همین ترتیب این مشکل می تواند یکی از عوامل عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی مجیک باشد برای بررسی وضعیت این قطعه الکترونیکی، نیاز به استفاده از مولتی متر دارید و بهتر است این کار را به یک تکنسین ماهر واگذار کنید.

4. سوختن رله استارت ماشین ظرفشویی مجیک

ماشین ظرفشویی مجیک شما روشن نمی شود؟ ممکن است علت آن به خرابی رله استارت ماشین ظرفشویی مجیک مربوط باشد! رله استارت ماشین ظرفشویی مجیک مسئول فراهم کردن برق مورد نیاز برای موتور دستگاه در زمان شروع به کار است و اگر رله استارت خراب باشد، موتور پمپ ماشین ظرفشویی قادر به راه اندازی نمی باشد که این باعث عدم عملکرد دستگاه می شود.

سوختن رله استارت ماشین ظرفشویی مجیک

با این وجود این قطعه معمولاً در کنار موتور ماشین ظرفشویی مجیک نصب شده است و برای بررسی آن نیاز به استفاده از مولتی متر دارید و در نتیجه بررسی و تعمیر رله استارت می تواند به رفع مشکلات عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی کمک کند. لازم به ذکر است که برای عیب یابی و تعمیرات رله استارت ماشین ظرفشویی مجیک می توانید این دستگاه را به تکنسین های مجرب و متخصص ما در آریابهکار بسپارید تا مشکل از این طریق ریشه یابی و سپس تعمیر شود.

مقالات مرتبط:دلیل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک

5. آسیب دیدن سنسور درب ماشین ظرفشویی مجیک

درب ماشین ظرفشویی مجیک دارای یک سنسور حساس می باشد که وقتی شما درب ماشین ظرفشویی مجیک را باز و بسته می کنید، مطلع خواهد شد و آنرا به برد ارسال می کند. از این رو اگر این سنسور خراب شده باشد و شما حتی درب ماشین ظرفشویی مجیک را بصورت کامل بسته باشید، به هیچ وجه نمی تواند تشخیص دهد که آیا درب دستگاه بسته است یا خیر؟! به همین ترتیب نمی تواند پیغام بسته شدن درب را به برد ماشین ظرفشویی مجیک ارسال کند و در نهایت با مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی مجیک روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که بهترین راهکار پیش روی شما این است که از تکنسین های مجرب و متخصص در نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی مجیک درخواست تعمیرات تخصصی نمایید تا مشکل دستگاه شما به بهترین شکل ممکن تعمیر شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214