skip to Main Content

اگر خلاق هستید و زمان زیادی از وقت شما در طول روز آزاد است، ممکن است برای شما سوال شود که چگونه کیسه جاروبرقی درست کنیم؟ آیا این امکان وجود دارد که کیسه جاروبرقی را در خانه درست کنیم؟ برای درست کردن کیسه جاروبرقی چقدر باید وقت بگذاریم؟ پاسخ دادن به سوالات بالا کار نسبتا ساده ای نیست و ما نمی توانیم بدون توضیحات کلی این موضوع را برای شما مطرح کنیم. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما برای تهیه کیسه جاروبرقی موارد ذیل را مطالعه کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید. در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی در تهران همراه ما باشید تا کامل ترین اطلاعات در این خصوص را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع کیسه جاروبرقی

در ابتدا پیش از آنکه به هر موضوعی در این زمینه بپردازیم باید شما عزیزان را با انواع کیسه جاروبرقی آشنا سازیم. با این وجود اصلا چند مدل کیسه جاروبرقی داریم؟ آیا کلا یک نوع کیسه جاروبرقی داریم؟ خیر. در حال حاضر 5 نوع کیسه جاروبرقی وجود دارد که شما عزیزان می توانید بصورت دلخواه برای جاروبرقی خود خریداری کنید.

انواع کیسه جاروبرقی

در ادامه این 5 مدل را نام برده ایم که عبارتند از:

  1. کیسه جاروبرقی نوع P.
  2. کیسه جاروبرقی نوع G
  3. کیسه جاروبرقی هپا.
  4. کیسه جاروبرقی یکبار مصرف.
  5. کیسه جاروبرقی دائمی.

اما پر مصرف ترین نوع کیسه جاروبرقی که در بازار ایران مرسوم است، کدام می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که پر مصرف ترین و بهترین کیسه جاروبرقی که در بازار ایران می توان آنرا به سادگی پیدا و خریداری کرد، کیسه جاروبرقی دائمی می باشد که به دلیل پرزهایی که درون این کیسه وجود دارد، تمام گرد و غباری که با استفاده از جاروبرقی جارو می کنید، در این کیسه محبوس می شوند و به سادگی نیز می توانید آنها را از درون این کیسه ها تخلیه کنید. با این وجود اگر مایل به خرید کیسه جاروبرقی هستید، این نوع کیسه مناسب شما هست. اگر تمایل دارید به صورت اختصاصی با انواع کیسه جاروبرقی آشنا شوید، بر روی لینک قرار داده شده کلیک نمایید.

اما اگر مایل هستید تا طول عمر مفید جاروبرقی شما زیاد شود، باید به اطلاع شما برسانیم که بهترین نوع کیسه جاروبرقی براساس مصرف شما، کیسه یکبار مصرف است و اما متاسفانه این موضوع در کشور عزیزمان مرسوم نیست و میزانت قابل توجهی از مصرف کنندگان جاروبرقی از کیسه های دائمی استفاده می کنند. با این وجود انتخاب با شما عزیزان است.

آیا درست کردن کیسه جاروبرقی کار منطقی هست؟

پاسخ به این سوال کار سختی است و ما نمی توانیم با اطمینان 100 درصدی این موضوع را رد یا تائید کنیم! به عبارتی اگر نظر تکنسین های تعمیرکار در این زمینه برای شما مهم است، توصیه ای که برای شما داریم این است که به هیچ وجه چنین تصمیمی نگیرید؛ چرا که یک اشتباه ساده در این زمینه می تواند هزینه قابل توجهی برای شما ایجاد کند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ بله. اگر کیسه جاروبرقی شما در حین استفاده به هر دلیلی خراب و یا پاره شود، تمام ذرات گرد و غبار که در آن جمع شده اند به درون قطعات موتوری جاروبرقی نفوذ خواهند کرد.

لازم به ذکر است که پروسه تولید کیسه جاروبرقی در کارخانه های بزرگ با استفاده از دستگاه های کاملا بروز و البته پرسی تهیه می شوند و اینگونه نیست که بتوانید کیسه جاروبرقی را با استفاده از چرخ خیاطی تهیه کنید! با این وجود اگر به دستگاه های این چنینی دسترسی دارید، می توانید اقدام به درست کردن کیسه جاروبرقی نمایید. اما اگر صرفا مایل هستید تا با استفاده از چرخ خیاطی اقدام به درست کردن کیسه جاروبرقی نمایید، توصیه می کنیم به هیچ وجه چنین تصمیمی نگیرید!

البته در ادامه با عواقب درست کردن کیسه جاروبرقی و همچنین پارگی آن درون جاروبرقی آشنا خواهید شد.

چگونه می توان کیسه جاروبرقی درست کرد؟

اگر با توجه به توضیحات داده شده در قسمت بالا نظر شما تغییر نکرده است و مایل هستید تا کیسه جاروبرقی را با توجه به عواقبی که برای شما دارد درست کنید، می توانید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

چگونه می توان کیسه جاروبرقی درست کرد

  1. ابعاد مناسب کیسه جاروبرقی را با استفاده از کیسه قبلی مشخص کنید.
  2. با استفاده از کاترهای مناسب اقدام به برش کیسه جاروبرقی نمایید.
  3. اینک تحت فشار پرس، بخش های مختلف کیسه جاروبرقی را به یکدیگیر پرس کنید.
  4. درپوش کیسه قبلی جاروبرقی را از کیسه جدا کنید.
  5. در این مرحله نیز درپوش را بر روی کیسه جاروبرقی جدید نصب کنید.
  6. کیسه جاروبرقی جدید را در داخل دستگاه نصب نمایید.

هشدار: توصیه می کنیم اگر در شرایط بحرانی قرار ندارید، به هیچ وجه اقدام به درست کردن کیسه جاروبرقی نکنید و صرفا این کیسه را از فروشگاه های مجاز و معتبر بر اساس مدل و برند دستگاه خود خریداری کنید. لازم به ذکر است که اگر کیسه دائمی جاروبرقی خریداری کنید، تا چندین سال پاسخگوی شما خواهد بود؛ البته به شرطی که آنرا در طول هر هفته تخلیه کنید و بشویید.

مقالات مرتبط: 7 راه افزایش قدرت مکش جاروبرقی

عواقب خراب شدن کیسه جاروبرقی

در صورتی که بدون در نظر گرفتن نکات اعلامی در این گزارش باز هم اقدام به درست کردن کیسه جاروبرقی کنید، عواقبی که در انتظار دستگاه شما هستند که با هزینه های جزئی قابل بر طرف شدن نیستند. به عبارتی باید بگوییم که این عواقب ممکن است به دلیل وارد شدن گرد و غبار به داخل موتور، باعث سوختن موتور جاروبرقی شما عزیزان شود و به هیچ وجه هم نتوانید این خرابی را از طریق تعمیرات بر طرف کنید و در نهایت باید اقدام به تعویض موتور جاروبرقی خود نمایید.

لازم به ذکر است که اگر موتور شما آسیب ببیند، حتی احتمال اتصال داخلی بین قطعات و همچنین سوختن برد جاروبرقی وجود دارد. به همین دلیل توصیه کلیدی که برای شما داریم این است که به هیچ وجه اقدام به درست کردن کیسه جاروبرقی نکنید و صرفا با قیمت مقرون به صرفه اقدام به خرید کیسه جاروبرقی برند نمایید.

قیمت کیسه جاروبرقی چقدر است؟

اما اگر با تمام توضیحات گفته شده در قسمت بالا مایل به خرید کیسه جاروبرقی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که برای خرید کیسه جاروبرقی باید چیزی بین 40.000 الی 500.000 تومان هزینه کنید. اما چرا بازه قیمتی زیاد است؟ به دلیل اینکه دستگاه های مختلفی از برندهای خارجی در بازار ایران هستند، یک عدد ثبات برای کیسه جاروبرقی وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214