skip to Main Content

کمک فنر ماشین لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم و کارآمد در ماشین لباسشویی می باشد که اصلی ترین وظیفه آن متعادل سازی این دستگاه می باشد و در صورت عدم وجود این قطعه، با خرابی های مختلفی روبرو خواهید شد که یکی از این خرابی های رایج، صدای زیاد و ناهنجار ماشین لباسشویی است.

اما این در حالی می باشد که کمک فنر ماشین لباسشویی دارای طول عمر مفید است و نباید به آن فشار زیادی وارد شد. با این وجود ممکن است برای شما سوال پیش آید که تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی چگونه است؟ آیا می توانیم این خرابی را با کمترین دانش فنی تشخیص داد؟

بله. شما عزیزان می توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله از آریابهکار گفته شده است اقدام به تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نمایید؛ در صورت نداشتن دانش فنی تعمیرات، توصیه می کنیم از تکنسین های مجرب درخواست عیب یابی، تعمیر و یا تعویض کمک فنر در صورت نیاز نمایید.

از این رو در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی در آریابهکار با جوانب مختلف این موضوع آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

کمک فنر ماشین لباسشویی یکی از قطعات کلیدی در ساختار داخلی ماشین لباسشویی می باشد؛ عموما این فنرها دارای ساختار و جنس فلزی هستند و وظیفه اصلی آنها، تعادل و پشتیبانی وزن بار موجود در داخل ماشین لباسشویی می باشد.

کمک فنر ماشین لباسشویی چیست

با این وجود وظیفه اصلی کمک فنر ماشین لباسشویی ایجاد تنش و فشار متعادل برای حمایت از بار لباسها و حرکت آنها در طول فرآیند شستشو است؛ چرا که وقتی ماشین لباسشویی روشن می شود، به دلیل حرکت مخزن ممکن است دستگاه جابجا شود و این کمک فنر ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل این بار و جابجایی دستگاه را برعهده دارد.

اما در نسل جدید ماشین های لباسشویی، از کمک فنرهای جدید و خاص استفاده می شود؛ چرا که در کمک فنرهای نسل جدید از فناوری روز دنیا استفاده شده است تا مانع ایجاد صدای زیاد در این دستگاه شوند. به همین دلیل دستگاه های نسل جدید از صدای بسیار کمی برخوردار هستند.

با این وجود می تواند ادعا کرد که کمک فنر ماشین لباسشویی نقش قابل توجهی در میزان صدای این دستگاه دارد و اگر این قطعه کلیدی خراب شود، بدون شک با صدای ناهنجا در ماشین لباسشویی روبرو خواهید شد که می تواند شوکه کننده باشد.

با این وجود ماشین لباسشویی بدون داشتن کمک فنر، یک دستگاه عجیب و ناکارآمد تلقی می شود و یکی از دلایل افزایش طول عمر مفید این دستگاه، حضور کمک فنر می باشد و اگر به هر دلیلی این قطعه مقاومت خود را از دست دهد، تا زمانیکه اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمایید نباید از این دستگاه استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم در نگهداری از کمک فنر ماشین لباسشویی کوشا باشید و برای حفظ سلامت این قطعه، بار زیادی را درون ماشین لباسشویی نریزید.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس ماشین لباسشویی میتوانید مقاله نکات کلیدی برای سرویس ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

همانگونه که گفته شد، کمک فنر ماشین لباسشویی دارای طول عمر مفید است و این بدین معنا نیست که کمک فنر ماشین لباسشویی خیلی سریع خراب می شود و ماهیانه باید یک بودجه صرف تعمیر یا تعویض این قطعه کنید!

تنها نکته ای که می توانیم به شما اعلام کنیم این است که اگر استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه داشته باشید، بدون هر گونه خرابی می توانید از این قطعه استفاده کنید و هیچ نیازی به تعمیرات و تعویض این قطعه ندارید. در غیر اینصورت با خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی روبرو خواهید شد. بنابراین علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه به رایج ترین دلایل این خرابی پرداخته ایم:

1. فرسودگی کمک فنر

در صورت استفاده مکرر از ماشین لباسشویی، کمک فنرها تحت فشار و تنش قرار می گیرند و ممکن است به مرور زمان سایش و فرسایش داشته باشند. در این مواقع تنها راهکار ممکن، تعویض کمک فنر می باشد.

فرسودگی کمک فنر

2. محیط مرطوب

در صورتی که ماشین لباسشویی در محیط های مرطوب و نمکی قرار داشته باشد، کمک فنرها ممکن است تحت تاثیر رطوبت و اکسیداسیون قرار بگیرند که این مسئله می تواند منجر به زنگ زدگی، ضعف و خرابی کمک فنرها شود.

3. عدم تعادل مخزن

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی و قرار دادن بار نامتقارن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی، منجر به وارد شدن فشار بیش از حدی به کمک فنرها می شود و در نتیجه این کمک فنرها دچار خرابی خواهند شد.

4. وارد شدن ضربه

اگر قصد جابجایی ماشین لباسشویی دارید، باید به این نکته توجه کنید که نباید ماشین لباسشویی را بصورت ناگهانی بر روی زمین رها کنید؛ چرا که در صورت وارد شدن ضربه به این دستگاه، کمک فنرها آسیب می بینند.

کاربر گرامی: برای آگاهی بیشتر درباره خرابی موتور ماشین لباسشویی و نیاز آن به تعمیر مقاله تعمیر موتور ماشین لباسشویی را به شما پیشنهاد میکنیم.

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

یک سوال مهم در خصوص کمک فنرها این است که آیا می توانیم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟ بله. شما عزیزان می توانید اقدام به تشخیص خرابی کمک فنرهای ماشین لباسشویی نمایید. اما توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت نداشتن دانش فنی تعمیرات، به هیچ وجه اقدام به باز کردن این دستگاه نکنید؛ چرا که خرابی آنرا بیشتر و بیشتر خواهید کرد. از این رو اگر دانش فنی تعمیرات را دارید و پس از باز کردن دستگاه می توانید مشکل را برطرف کنید، طبق مراحل ذیل پیش بروید:

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

  1. ابتدا باید دستگاه را از برق جدا کنید.
  2. پس از گذشت 20 دقیقه سراغ مرحله سوم بیایید.
  3. لوله تخلیه و شیر برقی را از شیر آب جدا کنید.
  4. کمک فنر ماشین لباسشویی به بدنه خارجی دستگاه چسبیده است و به همین دلیل باید بدنه پشت و سپس جلویی دستگاه را با استفاده از ابزارهای مناسب باز کنید.
  5. با باز کردن بدنه پشتی و جلویی ماشین لباسشویی، می توانید کمک فنر را مشاهده نمایید که با باز کردن پیچ های بالایی آن می توانید آنرا جدا کنید.
  6. اینک باید بازوی کمک فنر ماشین لباسشویی را از کف دستگاه جدا نمایید.
  7. با بررسی های انجام داده یا اقدام به تعمیر کمک فنر و یا تعویض آن نمایید.
  8. پس از نصب صحیح و دقیق قطعه تعمیر شده یا تعویضی، اقدام به نصب آن سرجای خود کنید.
  9. بدنه جلویی و پشتی را سر جای خود قرار دهید و پیچ های آنرا با دقت کافی ببندید.
  10. هم اکنون با روشن کردن و تست دستگاه می توانید از تعمیر یا تعویض اصولی کمک فنر ماشین لباسشویی مطمئن شوید.

تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی

همانطور که در قسمت های بالا توضیح داده شد، کمک فنر ماشین لباسشویی قطعه ای کاربردی و خاصی می باشد که در حین روشن بودن دستگاه می تواند ارتعاشات آنرا به حداقل برساند و مانع صدای زیاد و همچنین کوباندن دستگاه به چپ و راست شود. به عبارتی قطعه ای که باعث استقامت و کاهش میزان صدای ماشین لباسشویی شما عزیزان می شود، کمک فنر است که به هر دلیلی اگر خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، بدون شک می تواند نتیجه نامطلوبی را از خود برجای بگذارد و منجر به خرابی های گسترده گردد.

تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی

از این رو در صورتی که کمک فنر ماشین لباسشویی شما خراب شود، اول از همه متوجه صدای بیش از حد این دستگاه خواهید شد که عملا نشان دهنده آسیب دیدن و خرابی این دستگاه است. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است در این مرحله اقدام به تعمیر تخصصی کمک فنر ماشین لباسشویی نمایید تا از این طریق بتوانید مشکل دستگاه خود را بصورت تخصصی رفع کنید. اما بخاطر داشته باشید که کمک فنر ماشین لباسشویی، یک قطعه خاص و البته کاربردی است که باید توسط کارشناسان در ابتدا باز و سپس تعمیر شود.

به عبارتی در ابتدا باید کمک فنر ماشین لباسشویی شما باز شود تا با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا این قطعه تست شود. در صورتی که کمک فنر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد، باید اقدام به تعمیرات تخصصی این قطعه توسط متخصصان در این زمینه نمایید و طبیعتا پس از تعمیر تخصصی این قطعه، باید بصورت تخصصی در جای خود قرار گیرد و در نهایت تست های لازم صورت گیرد.

توجه داشته باشید که پروسه تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی در آریابهکار توسط کارشناسان متخصص بصورت اصولی و حرفه ای انجام می شود و به همین ترتیب کارشناسان تلاش خود را انجام خواهند داد تا بتوانند مشکل این قطعه کلیدی در ماشین لباسشویی را با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مخصوص خود رفع خرابی کنند. بنابراین بخاطر داشته باشید که 0 تا 100 عیب یابی و تعمیرات کمک فنر ماشین لباسشویی باید توسط متخصصان در این زمینه صورت گیرد تا مشکل رفع گردد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی سامسونگ

علائم خرابی جک ماشین لباسشویی

از کجا بفهمیم کمک فنر ماشین لباسشویی آسیب دیده است؟ برای آنکه بتوانید علائم و علت های اصلی خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را متوجه شوید، باید به اطلاع شما برسانیم که موارد متعددی وجود دارند که در این زمینه تاثیر دارند و می توانند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کنند. با این وجود در ابتدا توصیه می کنیم تحت هر شرایطی روند تعمیرات کمک فنر ماشین لباسشویی را به کارشناسان متخصص در این زمینه بسپارید.

علائم خرابی جک ماشین لباسشویی

لازم به ذکر می باشد که از رایج ترین علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی می توان به این موارد اشاره کرد:

1. زنگ زدن فنر ماشین لباسشویی به دلیل رطوبت بالای محیط

در صورتی که محیط قرار گیری ماشین لباسشویی شما مرطوب است، مطمئن باشید که نه تنها ماشین لباسشویی بلکه سایر لوازم خانگی شما آسیب خواهند دید و باید خودتان را آماده عیب یابی و تعمیرات آنها کنید! بنابراین در ابتدا توصیه می کنیم اگر به تازگی ماشین لباسشویی را در محیط مرطوب قرار داده اید، فورا جای آنرا تغییر دهید و در یک محیط کاملا خشک قرار دهید. از این رو اولین عاملی که می تواند نشان دهنده زنگ زدن فنر ماشین لباسشویی شما باشد، رطوبت بالای محیط است باید بصورت تخصصی این قطعه عیب یابی شود!

لازم به ذکر است که در این مواقع کمک فنر ماشین لباسشویی، ظاهر خود را از دست خواهد داد و عملا باید اقدام به تعویض کمک فنر نمایید. اما تا پیش از باز شدن و عیب یابی تخصصی کمک فنر ماشین لباسشویی، به هیچ وجه نمی توان نظر قطعی داد! بنابراین نباید به هیچ وجه انتظار چنین موردی را داشته باشید.

2. ضربه دیدن جک ماشین لباسشویی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دائم جای ماشین لباسشویی را تغییر می دهید، باید به اطلاع شما برسانیم که در این جابجایی ها ممکن است ماشین لباسشویی شما آسیب ببیند و در نهایت کمک فنر آن که یک قطعه با دوام است، آسیب ببیند و در طول زمان کارایی خود را از دست بدهد. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که برای جلوگیری از ضربه دیدن کمک فنر ماشین لباسشویی، آنرا به هیچ وجه جابجا نکنید و اگر قصد جابجایی دارید، حتما باید دقت و تمرکز بالا این پروسه صورت گیرد تا آسیبی به ماشین لباسشویی شما وارد نشود.

3. عمر بالای ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که می تواند منجر به خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی شما عزیزان شود، عمر بالای ماشین لباسشویی می باشد که در طی چندین سال استفاده مداوم و عدم سرویس دوره ای، ممکن است کمک فنر و سایر قطعات این دستگاه به هر دلیلی خراب شوند و کارایی خود را از دست بدهند. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که اگر ماشین لباسشویی دارید، حتما توسط کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه برای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی درخواست کمک کنید تا مانع خرابی قطعات این دستگاه شوید.

4. صدای زیاد ماشین لباسشویی

رایج ترین عاملی که می تواند نشان دهنده 100 درصدی خرابی در ماشین لباسشویی شما عزیزان باشد، صدای زیاد ماشین لباسشویی می باشد که یک موضوع بسیار مهم است. به عبارتی اگر صدای ماشین لباسشویی شما زیاد باشد، می تواند نشان دهنده خرابی های متعددی در دستگاه شما باشد که اصلی ترین عامل در این زمینه، خرابی کمک فنر است. بنابراین توصیه ای که برای شما داریم این است که مشکل صدای ماشین لباسشویی را که ناشی از کمک فنر است توسط تکنسین های متخصص و مجرب در این زمینه رفع کنید.

نحوه تست کمک فنر ماشین لباسشویی

برای آنکه کمک فنر ماشین لباسشویی تست شود، در ابتدا نیاز به این است که کمک فنر بصورت اصولی در دستگاه شما باز شود و سپس با استفاده از ابزارهای مختلف به همراه دانش و تجربه تکنسین تعمیرکار، مورد عیب یابی و بررسی های لازم قرار گیرد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که برای تست کمک فنر ماشین لباسشویی، حتما از تکنسین های متخصص در این زمینه درخواست کمک نمایید تا بتوانید این خرابی را مورد بررسی قرار دهید.

نحوه تست کمک فنر ماشین لباسشویی

لازم به ذکر است که برای تست کمک فنر، شما نیاز به دانش بالایی دارید که هم مشکل ریشه یابی شود و هم اینکه بتوانید مشکل را رفع کنید و پس از رفع خرابی کمک فنر، اقدام به نصب و تست ماشین لباسشویی نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی بوش

تست سلامت کمک فنر

همانطور که گفته شد، برای تست سلامت کمک فنر نیاز به تکنسین های متخصص و حرفه ای خواهید داشت که در این زمینه دانش بالایی دارند و می توانند مشکل دستگاه شما را رفع کنند. از این رو برای تست سلامت کمک فنر می توانید با نمایندگی مرکزی تعمیر ماشین لباسشویی در تهران به شماره 02145437 تماس بگیرید و از این طریق مشکل را ریشه یابی و سپس رفع کنید.

نحوه تعویض کمک فنر لباسشویی ال جی

ابتدا اطمینان حاصل کنید که دو شاخه برق ماشین لباسشویی ال جی از پریز جدا شده اند. در ادامه لوله تخلیه و ورودی آب را با دقت از محل اتصال به شیر آب باز کنید. مطابق با آنچه که پیشتر اشاره شد، کمک فنر به قاب خارجی دستگاه متصل است، لذا باید پیچ های مربوط به پنل جلویی ماشین لباسشویی را باز کرده و پنل را برای دسترسی به قسمت های داخلی جدا نمایید.

هنگامی که پنل های جلو و عقب ماشین لباسشویی ال جی باز می شوند، کمک فنر که در زیر درام یا حوضچه شستشو قرار گرفته است دیده می شود. در این مرحله، با باز کردن پیچ های بالای کمک فنر، آن را از درام لباسشویی خارج کنید. سپس کمک فنر را از کاسه واشر بیرون آورده و بازوی کمک فنر را به آرامی از بخش تحتانی واشر جدا کنید.

پس از باز کردن کمک فنر، برای نصب کمک فنر جدید، کافی است مراحل فوق را به ترتیب معکوس انجام دهید تا تعمیر به درستی انجام شود.

نحوه تعویض کمک فنر لباسشویی بوش

اصولا ساختار تمام ماشین های لباسشویی، یکسان است و به همین دلیل نحوه تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی بوش طبق آموزش بالا می باشد که باید توسط کارشناسان متخصص و مجرب به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. به عبارتی می توان گفت که نحوه تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی بوش این گونه است که در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس با استفاده از توضیح جامع در بخش بالا، اقدام به باز کردن و تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی بوش کنید.

توجه داشته باشید که پیش از تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی بوش، باید این قطعه را از فروشگاه های مجاز و معتبر تهیه نمایید تا بتوانید مشکل اصلی دستگاه خود را رفع کنید.

نحوه تعویض کمک فنر لباسشویی سامسونگ

اما نحوه باز کردن و تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ چگونه می باشد؟ در خصوص این موضوع باید به اطلاع شما برسانیم که تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ، نیاز به دانش و ابزارهای تعمیراتی روز دنیا دارد تا بتوانید از این طریق مشکل را رفع کنید. لازم به ذکر می باشد که برای تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ باید با دقت عمل کنید تا به سایر قطعات در این دستگاه آسیب وارد نکنید و نصب کمک فنر جدید را نیز بصورت اصولی انجام دهید تا مشکل شما رفع گردد.

نحوه تعویض کمک فنر لباسشویی سامسونگ

از این رو اگر دانش لازم و کافی برای تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ ندارید، توصیه می کنیم این پروسه را به هیچ وجه انجام ندهید تا منجر به خرابی بیشتر و بیشتر ماشین لباسشویی سامسونگ نشوید. بهترین راهکار این می باشد که با نمایندگی مرکزی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران و یا شهر محل سکونت خود تماس بگیرید و از این طریق روند تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ را بصورت تخصصی با خیالی آسوده انجام دهید.

اگر کمک فنر لباسشویی خراب باشد چه میشود؟

اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما خراب باشد، در حین روشن بودن این دستگاه متوجه خواهید شد که این دستگاه دائم به سمت چپ و راست کوبیده می شود و عملا متمایل است از جای خود خارج شود! با این وجود فرقی نمی کند که مدل ماشین لباسشویی شما قدیمی باشد یا جدید! تحت هر شرایطی صداهای عجیب و وحشتناکی را خواهید شد که می توانند باعث نگرانی شما گردند. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که کمک فنر ماشین لباسشویی را صرفا به دست تکنسین های متخصص در اسرع زمان تعمیر کنید تا منجر به خرابی سایر قطعات دستگاه شما نشود.

طریقه روغن کاری کمک فنر لباسشویی

گاهی اوقات حتی زمانی که کمک فنر ماشین لباسشویی در حالت سالم به نظر می رسد، موقع چرخش دیگ لباسشویی این قطعه صدای بلندی تولید می کند. در چنین شرایطی، اقدام مناسب و موثر روغن کاری کمک فنر ماشین لباسشویی است. برای انجام این کار، ابتدا باید پنل های جلویی و عقبی دستگاه را با احتیاط باز کنید. پس از آن روکش های پلاستیکی را که فنرها را می پوشانند، به آرامی بردارید.

با استفاده از روغن مخصوص، به دقت فنرها را روغن کاری کنید. پس از اتمام، روکش ها را به دقت در جای خود قرار دهید و پنل ها را محکم ببندید. با راه اندازی مجدد لباسشویی، شاهد کاهش محسوس صدا خواهید بود که نشان دهنده کارکرد صحیح روغن کاری کمک فنر ماشین لباسشویی است. علاوه بر این، روغن کاری منظم می تواند به افزایش طول عمر کمک فنر کمک قابل توجهی کند. بنابراین توصیه می کنیم در بازه های زمانی مختلفی اقدام به سرویس دقیق ماشین لباسشویی نمایید تا مانع چنین خرابی هایی شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

از کجا بفهمیم کمک فنر ماشین خرابه؟

بدون شک برای اطلاع دقیق از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، نیاز به این است که اقدام به بررسی علائم رایج در این زمینه نمایید. با این وجود در این مقاله از رایج ترین علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی یاد کردیم و توضیحات کافی نیز ارائه دادیم.

آموزش تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

نحوه تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی در مدل ها و برندهای مختلف یکسان می باشد که در بخش های بالایی توضیحات لازم را ارائه کردیم. برای تعویض این قطعه می توانید بر اساس موارد گفنه شده اقدام به خروج کمک فنر ها از جایگاه اصلی نمایید و قطعه یدکی را همانند نمونه اصلی در جای خود قرار دهید.

دقت داشته باشید که در هنگام تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی بخش های اتصال را به درستی محکم نمایید تا در هنگام لرزش دیگ از جای خود کنده نشود. اگر در خصوص این موضوع نیاز به یک نیروی متخصص دارید می توانید با شماره های نمایندگی مرکزی آریابهکار تماس حاصل نمایید تا در کوتاه ترین بازه زمانی تعمیرکار این نمایندگی به نشانی شما مراجعه نماید و تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی شما را به صورت دقیق انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214