skip to Main Content

ایجاد جلبک مخزن آبسردکن یکی از مشکلات متعددی می‌باشد که در صورت استفاده از آبسردکن‌ها متوجه این موضوع خواهید شد که هم رنگ مخزن و هم مزه آب خروجی به میزان قابل توجهی تغییر خواهد نمود! این تغییرات بقدری می‌باشد که در حین نوشیدن آب، بوهای مختلفی را متوجه خواهید شد که به دلیل خرید آبسردکن، پشیمان می‌شوید و تا زمانیکه اقدام به از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن نکنید، این مشکلات وجود خواهند داشت و در کیفیت عملکرد آبسردکن شما مؤثر خواهند بود.

اما علت جلبک مخزن آبسردکن چیست؟ چگونه جلبک مخزن آبسردکن را از بین ببریم؟ این سوالات صرفا تعدادی از سوالاتی است که شما از تکنسین‌های آریابهکار پرسیده اید. با این وجود در این گزارش از بلاگ آریابهکار قصد داریم تا شما را با نحوه از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن آشنا سازیم تا این مشکل را در خانه به سادگی رفع نمایید و نیازی به خرید مخزن جدید و تعمیرات آبسردکن نداشته باشید. همراه ما باشید.

توجه: اگر چندین ماه است که از یک مخزن استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن اقدام به خرید مخزن جدید نمایید.

علت جلبک زدن آبسردکن چیست؟

همانگونه که در قسمت بالا توضیح دادیم، مشکل جلبک زدن مخزن آبسردکن یکی از مشکلات رایج و متعارفی می‌باشد که به‌صورت خواسته یا ناخواسته با آن روبرو خواهید شد! اما این در حالی است که با رعایت نکات مختلف می‌توانید مانع از جلبک مخزن آبسردکن شوید و آب خروجی آبسردکن نیز بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد. از این رو در ادامه قصد داریم تا علت جلبک مخزن آبسردکن را مورد بررسی و ریشه یابی قرار دهیم.

1. مرطوب بودن محیط آبسردکن

محیط‌های مرطوب مانند حمام و…. به دلیل وجود رطوبت، یکی از محیط‌های مستعد جهت رشد و تولید باکتری می‌باشند؛ چرا که باکتری‌ها معمولا در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند. از طرفی دیگر اگر مخزن آبسردکن را مشاهده کنید، متوجه رطوبت خواهید شد که این مشکل مستقیما می‌تواند محیط را برای رشد انواع باکتری آماده کند. از این رو اگر شما در بازه‌های زمانی گوناگونی اقدام به تمیز کردن آبسردکن کنید، با مشکل رشد و تولید باکتری روبرو نخواهید شد.

علت جلبک مخزن آبسردکن
آموزش از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن

توجه: پروسه تولید باکتری و میکروب‌های مختلف در صورت وجود رطوبت درون مخزن، یک شبِ اتفاق نمی‌افتد.

بخوانید: تعمیرات آبسردکن مجیک غرب تهران

2. نامرغوب بودن مخزن

اصولا جنس مخزن آبسردکن‌ها از پلی اتیلن و پلاستیک می‌باشد که از مقاومت نسبی خوبی برخوردار هستند و شما می‌توانید از آنها برای چندین هفته بدون هر گونه خرابی استفاده کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر نوع مخزنی که شما برای آبسردکن خریداری می‌کنید، باید یکسری نکات را در حین خرید بدانید و آنها را اجرا کنید!

از این رو اگر مایل به خرید مخزن آبسردکن هستید، سعی کنید فقط و فقط از مراکز مجاز و معتبر اقدام نمایید تا با مشکلاتی اعم از جلبک مخزن آبسردکن و… به‌صورت بازه‌های کوتاه مدت روبرو نشوید! توصیه می‌شود برای آبسردکن از مخزن‌های پلاستیکی فیلتر دار خریداری نمایید چرا که هم طول عمر بیشتری دارند و هم اینکه به سادگی می‌توانید اقدام به از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن نمایید.

3. استفاده از آب تصفیه شده

آب تصفیه شده همانگونه که مطلع هستید به میزان چند درصد املاح درون خود دارند و قسمت بسیار زیادی از املاح آنها در دستگاه تصفیه کننده آب از بین می‌رود. با این وجود یک نکته بسیار کلیدی در این مورد وجود دارد که باید از آن مطلع باشید و آن هم مستعد پذیری جلبک مخزن آبسردکن با استفاده از آب تصفیه شده می‌باشد! از این رو اگر مخزن آبسردکن را با آب تصفیه شده پر می‌کنید باید به‌صورت مرتب آنرا تمیز کنید تا مخزن تبدیل به محیطی برای رشد باکتری نشود؛ بهتر است هر 5-6 روز یکبار به‌صورت کامل مخزن را شستشو دهید.

4. تمیز نکردن مخزن آبسردکن

همانگونه که در موارد بالا توضیح داده شد، آبسردکن یک وسیله مصرفی می‌باشد که باید به‌صورت مرتب در بازه‌های زمانی مختلف برحسب موقعیت و میزان استفاده به‌صورت اصولی تمیز شود؛ در غیر اینصورت مطمئنا با مشکلاتی اعم از جلبک زدن مخزن و… روبرو خواهید شد. توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار آبسردکن را تمیز کنید تا هم عمر مفید دستگاه افزایش پیدا کند و هم اینکه خرابی بخصوصی درون آن رخ ندهد!

بخوانید: تعمیرات آبسردکن بیم در تهران

آموزش از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن

برای از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید خیلی ساده در خانه در طی چند دقیقه آنرا انجام دهید. اما روش‌هایی که در این زمینه وجود دارند، برحسب میزان جلبک مخزن باید انتخاب شوند! برای مثال اگر میزان جلبک بسیار کم است، باید روش X و اگر میزان جلبک زیاد است، باید روش Y را انتخاب نمایید که در ادامه این بخش، برحسب میزان جلبک روش‌هایی را برای شما مطرح کرده ایم که پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.

1. اسکاچ و مایع ظرفشویی

اگر میزان جلبک مخزن آبسردکن بسیار کم می‌باشد و خیلی سخت قابل مشاهده هستند، استفاده از روش اسکاچ و مایع ظرفشویی یک روش مناسب برای شما عزیزان می‌باشد (در صورتی که مخزن آبسردکن از نوع پلاستیکی و فیلتر دار است). از این رو در این روش باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. مخزن را از روی دستگاه بردارید و به سمت سینک آشپزخانه منتقل کنید.
  2. با استفاده از یک اسکاچ و مایع ظرفشویی، اقدام به تمیز کردن جلبک ته‌نشین شده انتهای مخزن نمایید.
  3. سپس مخزن را برعکس کنید و قسمت انتهایی آنرا نیز با استفاده از اسکاچ تمیز نمایید.
  4. اینک اجازه دهید تا در بازه زمانی 4-5 دقیقه خشک شود.
  5. پس از خشک شدن مخزن، آنرا مجددا پر کنید و بر روی دستگاه قرار دهید.
  6. هم اکنون متوجه افزایش کیفیت آب موجود در مخزن خواهید شد.

بخوانید: تعمیر آبسردکن نوبل غرب تهران

2. ماکروفیت

ماکروفیت یک نوع گیاه است که می‌توانید به سادگی با جستجویی ساده در بستر اینترنت اقدام به خرید آن نمایید. لازم به ذکر است که گیاه ماکروفیت با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند از بروز هر گونه جلبک درون مخزن آبسردکن شما جلوگیری نماید. از این رو یکی دیگر از روش‌های از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن، استفاده از ماکروفیت می‌باشد.

3. از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن با جوش شیرین

اما اگر میزان جلبک به میزان قابل توجهی زیاد است و نمی‌خواهید مخزن جدید که اغلب قیمت بالای یک میلیون تومانی دارند را خریداری نمایید، جای نگرانی نیست؛ چرا که با استفاده از جوش شیرین می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در ابتدا لازم به ذکر است که جوش شیرین صرفا یک ابزار کاربردی برای رسوب زدایی و جرم گیری در بخش‌های مختلف می‌باشد و نمی‌توان از قدرت جوش شیرین در این زمینه استفاده نکرد! در ادامه با نحوه اجرای این روش آشنا خواهید شد.

  1. مخزن آبسردکن را بردارید و همانند روش اول، آنرا به سینک آشپزخانه منتقل کنید.
  2. آب موجود در مخزن را تخلیه کنید و اجازه دهید طی 2-3 دقیقه مخزن خشک شود.
  3. جوش شیرین را در بخش‌های مختلف مخزن بریزید.
  4. در قسمت انتهایی مخزن یک ظرف ترجیحا سینی قرار دهید تا مسیر خروجی مخزن مسدود شود.
  5. پس از گذشت 2 دقیقه، مقداری آب بریزید و به همین شیوه اجاره دهید به مدت 10-15 دقیقه بماند.
  6. به مراتب شاهد از بین رفتن و کنده شدن جلبک‌ها خواهید شد.
  7. در انتها، سینی را بردارید و محتویات موجود در مخزن را نیز تخلیه نمایید.
  8. اینک با استفاده از اسکاچ به همراه مایع ظرفشویی، تمام مخزن را به‌صورت کامل تمیز کنید.
  9. پس از شستشوی کامل، اجازه دهید تا مخزن خشک شود.
  10. سپس آنرا پر کنید و بر روی مخزن قرار دهید و همانند روز اول از مخزن استفاده کنید.

جلوگیری از جلبک مخزن آبسردکن

برای جلوگیری از جلبک مخزن آبسردکن طبیعتا باید یک چارچوبی را در نظر بگیرید و براساس آن اقدام نمایید. اما این چارچوب کجاست و چگونه به آن دسترسی پیدا کنیم؟ معتبرترین چارچوبی که ما می‌توانیم به شما معرفی کنیم، دفترچه راهنمای استفاده از آبسردکن می‌باشد که تمامی نکات و نحوه استفاده از آبسردکن در آن به‌صورت کاملا دقیق نوشته شده است. از این رو در ابتدا توصیه می‌کنیم سری به دفترچه راهنمای آبسردکن بزنید تا این نکات را مطالعه نمایید.

اما اگر به دفترچه دستگاه دسترسی ندارید، در ادامه این بخش قصد داریم نکاتی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا از این طریق بتوانید از بروز هر گونه جلبک خودداری نمایید. این نکات عبارتند از:

  1. حداقل هفته‌ای یکبار با استفاده از اسکاچ و مایع ظرفشویی اقدام به شستشوی مخزن نمایید.
  2. اگر از مخزن‌های ساده استفاده می‌کنید، با گذشت 2-3 ماه، اقدام به تعویض آن کنید.
  3. توجه داشته باشید که مخزن‌های آبسردکن دارای طول عمر مفید هستند.
  4. آبسردکن در مدارس، خانه و ادارات نباید در مقابل و راستای نور خورشید قرار داشته باشد.

بخوانید: تعمیر آبسردکن گوسونیک غرب تهران

تعمیرگاه تخصصی آبسردکن شرق و غرب تهران

مجموعه آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات لوازم برقی خانگی و آبسردکن، با بیش از 30 سال سابقه درخشان به همراه کادری مجرب و متخصص، آماده ارائه تمامی خدمات تعمیراتی به شما عزیزان می‌باشد. از این رو اگر با هر مشکلی در آبسردکن روبرو شده اید و راهکار مناسبی برای رفع آن پیدا نکرده اید، می‌توانید دستگاه خود را بدست تکنسین‌های مجرب و باتجربه ما بسپارید تا بدون نیاز به تعویض قطعه و صرفا از طریق تعمیرات تخصصی مشکل دستگاه شما را رفع کنیم.

نمایندگی تعمیرات شیر آبسردکن

همچنین آریابهکار جهت سهولت دسترسی شما مشتریان گرامی دو شعبه در شرق و غرب تهران دارد که جهت مراجعه حضوری می‌توانید به شعب ما مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تمامی خدمات انجام شده در آریابهکار شامل 90 روز گارانتی رسمی شرکتی می‌شود و اگر در این بازه زمانی هر گونه خرابی در قسمت تعمیر شده رخ داد، به‌صورت رایگان برای شما تعمیر خواهد شد و نیازی به پرداخت هزینه نیست. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی آریابهکار به شماره 02145437 تماس حاصل نمایید

لازم به ذکر است که پروسه 0 تا 100 عیب یابی آبسردکن در آریابهکار به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه در حضور شما توسط تکنسین‌های مجرب به همراه ابزارهای تعمیراتی روز دنیا انجام می‌شود. در ادامه نیز آدرس شعب آریابهکار را درج نموده ایم تا در صورت نیاز، به‌صورت حضوری به شعب ما مراجعه نمایید.

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین‌تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد اول.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214