skip to Main Content

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی هستید تا انتهای این مطلب با ما باشید. تا اگر بدون نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی مشکلتان قابل حل شدن است راه حل آن را پیدا کنید.

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل اصلی هر منزل می‌باشد که جایگزین شستشو ظرف‌ها با دست شده است. شستن ظروف را بسیار راحت‌تر و همچنین در وقت باعث صرفه‌جویی بسیار گردیده است.

به همین علت باید در مورد اشکالاتی که برای آن به وجود میاید اطلاعات کافی را داشته باشیم. علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و همچنین تخلیه نشدن آب یکی از این اشکالات است. دراین جا به علت این موارد اشاره می‌شود.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید: دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

مشکل خراب بودن دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی

شیر ورود آب ماشین ظرفشویی را با میزان مناسبی از آب گرم نیز پر می‌کند. شیر ورودی آب در قسمت پشتی پنل دسترسی و همچنین در قسمت پایینی در انتهای ماشین جای گرفته است. شیر دارای دو ورودی است، یکی از شلنگ‌های خروجی که برای شستشو به داخل ماشین ظرفشویی جای می گیرد و همچنین یک خط آب گرم که از آب آشپزخانه تامین می شود.

حتما مطمئن شوید که فشار آب به اندازه کافی در شیر در جریان است. اگر فشار آب قابل قبول بود، ممکن است دریچه مشکل داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فیلتر بر روی شیر ورودی آب مسدود نشده باشد. در صورت مسدود بودن، آن را پاک کنید و دوباره ماشین ظرفشویی را آزمایش کنید

مشکل خراب بودن دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی

مشکل آب ماشین ظرفشویی

مطمئن شوید که شیر آب ماشین ظرفشویی به طور کامل باز می‌باشد.

اگر چنین است، یکی از علت‌ آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی این است که آب سخت مسیر شیر آب را مسدود کرده باشد.

یک فیلتر کوچک در شیر ورودی آب وجود دارد.

اگر این فیلتر مسدود شده باشد مسیر ورودی آب مسدود می شود ، پس مطمئن شوید که فشار آب به شیر ورودی درست باشد. شیر به حداقل ۲۰ پی اس آی فشار برای بکار انداختن نیاز دارد.

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی تامین نبودن آب ماشین ظرفشویی

مسدود شدن خروجی شیر ماشین ظرفشویی با رسوبات می تواند منجر به کم شدن فشار آب ورودی و یا وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی شود.

تامین نبودن آب ماشین ظرفشویی

اگر آب به هیچ صورتی و از طریق هیچ راهی وارد ماشین ظرفشویی نمی شود، اولین چیزی که باید چک شود، تامین آب است. بنابراین شلنگ ورودی آب زیر سینک باید چک شود و اطمینان حاصل کنید آن بدون هیچ زاویه ای و به درستی متصل شده باشد و یا دچار خمیدگی نگشته باشد. همچنین مطمئن شوید که شیر متصل به شلنگ در حالت باز است.

بیشتر بخوانید: چرا ماشین ظرفشویی صدا میدهد

سوئیچ درب ماشین ظرفشویی

مشکل دیگر میتواند سوییچ درب ماشین باشد. این سوئیچ در هنگام باز بودن درب ماشین ظرفشویی،جلوی شستشو را می‌گیرد. هنگامی که کلید درب خراب باشد، آب در ماشین ظرفشویی پر نمی‌گردد.

سوئیچ پشت پنل در بالای درب ماشین ظرفشویی قرار دارد.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

سوپاپ شناور ماشین ظرفشویی

مشکل دیگر می‌تواند به سوپاپ شناور در ماشین ظرفشویی مرتبط باشد. این شناور معمولا در قسمت پایینی و در سمت چپ ماشین ظرفشویی جای گرفته است.

این شناور ایمنی هنگامی که آب در ماشین ظرفشویی شما پر می شود بالا میاید و قبل از آن که آب بیش از اندازه مورد نظر پر شود آب را قطع می کند.

مطمئن گردید که هیچ عاملی شناور را در حالت بالا نگه ندارد، زیرا شناور باید بتواند به صورت آزادانه حرکت کند. یک سوئیچ کوچک درون آن وجود دارد. اگر شناور به طور آزادانه حرکت کند، ممکن است سوئیچ شناور مشکل داشته باشد. هنگامی که شناور بالا می آید، سوئیچ را فشار دهید و آب متوقف می شود. اگر سوئیچ خراب باشد، آب بیش از حد پر می شود و یا اصلا پر نمی شود.

شرکت آریا‌بهکاریکی از تخصصی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تعمیرات لوازم الکترونیکی می‌باشند که تواسته‌اند با به کارگیری افراد مجرب و باتجربه سطح رضایت مندی مشتریان گرامی افزایش دهند و نامی برای خود در این حرفه داشته باشند.

در صورتی که با کنترل موارد بالا نتوانستید مشکل را حل کنید فرم درخواست تعمیر را کامل کنید تا سرویسکاران ما در اسرع وقت به شما مراجعه کنند.



    ارسال عکس دستگاه

    5/5 - (2 امتیاز)

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top
    بازگشت
    تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
    واتساپ آریابهکار
    تلگرام
    موبایل: 09190111214