skip to Main Content

مایکروفرها به عنوان یکی از وسایل الکتریکی مصرفی می‌باشد که از قطعات ریز و درشت متعددی طراحی و به بازار بین‌الملل توسط کمپانی‌های مختلف در ابعاد گوناگون عرضه شده است و شما عزیزان برحسب بودجه‌ای که دارید، می‌توانید گزینه مورد نظر خود را خریداری و استفاده نمایید. امروز در این گزارش از آریابهکار قصد داریم تا به کوپلینگ مایکروویو بپردازیم که یک قطعه بسیار مهم در پروسه گرم کردن غذا می‌باشد، بپردازیم و شما را به‌صورت کامل و جامع با این قطعه آشنا سازیم. همراه ما باشید.

کوپلینگ مایکروویو چیست؟

اساسا کوپلینگ مایکروویو یک قطعه از جنس پلاستیک نسبتا مقاوم و مستحکم به اندازه حدودا دو بند انگشت می‌باشد که رابط میان سینی مایکروفر و موتور گردان می‌باشد. بدین معنا که موتور گردان مایکروویو در قسمت کفی و زیرین دستگاه قرار دارد و کوپلینگ که به این قطعه متصل و چفت می‌باشد، پس از روشن کردن دستگاه به چرخش در می‌آید؛ در نتیجه با چرخش کوپلینگ، سینی مایکروویو نیز به چرخش در می‌آید و غذای شما به‌صورت یکنواخت گرم خواهد شد.

وظیفه کوپلینگ مایکروفر چیست؟

با این وجود به نحوی دیگر می‌توان گفت که هدف از طراحی و ساخت کوپلینگ، ایجاد رابط میان موتور گردان و سینی مایکروفر می‌باشد. از این رو اگر کوپلینگ وجود نداشته باشد، سینی‌ای هم وجود نخواهد داشت. بنابراین هر چند کوپلینگ مایکروفر یک قطعه پلاستیکی می‌باشد، اما دارای وظیفه بسیار مهمی در پروسه گرم کردن غذا می‌باشد. لازم به ذکر است که کوپلینگ مایکروفر با استفاده از قطعه‌ای پلاستیکی دیگر به نام شفت به موتور گردان ماکروفر متصل و چفت می‌شود.

بنابراین هر چند کوپلینگ یک قطعه ساده به نظر می‌رسد، اما دارای وظیفه و کاربرد بسیار مهمی می‌باشد که خرابی آن می‌تواند مشکلات متعددی برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به این مشکلات بیشتر پرداخته ایم.

بخوانید: نمایندگی تعمیرات مایکروویو اسنوا

چرا باید از سینی مایکروفر استفاده کنیم؟

شاید این سؤال ذهن شما را درگیر کرده باشد که چرا اصلا باید از سینی مایکروفر استفاده کنیم؟ آیا بدون سینی مایکروفر روشن نمی‌شود؟ سؤال شما کاملا منطقی هست و باید بگوییم که در صورت وجود یا عدم وجود سینی، ماکروفر بدون هر گونه مشکلی طبق معمول روشن می‌شود و هیچ خرابی به وجود نمی‌آید؛ اما لازم بذکر است که نتیجه مطلوبی برای شما حاصل نخواهد شد! چرا؟

زمانیکه شما ظرف را روی سینی قرار می‌دهید و با روشن کردن دستگاه، سینی به چرخش در می‌آید، غذا به‌صورت یکنواخت گرم می‌شود؛ در غیر اینصورت اگر سینی خراب باشد و نچرخد، یک قسمت از غذای شما به‌صورت کامل گرم و قسمتی دیگر سرد خواهد ماند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از سینی مایکروفر استفاده کنید تا غذای شما در بازه زمانی 60 الی 90 ثانیه به‌صورت کامل گرم شود و نیاز مجدد برای گرم کردن قسمت دیگر نداشته باشید!

انواع کوپلینگ مایکروویو

اصولا ما یک نوع کوپلینگ داریم که تنها یک وظیفه بر عهده دارد و آن هم چرخاندن سینی مایکروفر برای گرم کردن یکنواخت غذای قرار داده شده بر روی سینی می‌باشد. اما با جستجو در بستر اینترنت متوجه شکل‌های مختلف کوپلینگ می‌شوید که آیا ما چندین نوع کوپلینگ داریم؟ خیر! صرفا یک نوع کوپلینگ است که کمپانی‌های سازنده مایکروفر، با طراحی مختلف برحسب شیارهای زیر سینی دستگاه، ظاهر کوپلینگ را تغییر می‌دهند. به همین دلیل 2 نکته را باید خدمت شما عرض کنیم که عبارتند از:

  1. در هنگام خرید کوپلینگ، صرفا براساس مدل و برند ماکروفر خود اقدام نمایید.
  2. ببرای خرید، صرفا از مراکز تعمیر مجاز و معتبر اقدام کنید.

در ادامه برخی از کوپلینگ‌های مختلف را برای شما در قالب یک تصویر آماده کرده ایم که می‌توانید متوجه طراحی‌های مختلف این قطعه در کمپانی‌های مختلف شوید.

معرفی انواع کوپلینگ مایکروفر

بخوانید: نمایندگی تعمیرات مایکروفر شارپ

نچرخیدن سینی مایکروفر به دلیل کوپلینگ

یکی از مشکلات رایج در مایکروفرها، مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو است که می‌تواند بنابر دلایل متعددی برای دستگاه شما رخ دهد و همانگونه که در قسمت بالا توضیحات کامل داده شد، یکی از دلایل رایج نچرخیدن سینی، خرابی کوپلینگ می‌باشد. با این وجود اگر مشکلی در این خصوص برای کوپلینگ مایکروفر شما پیش بیاید، در صورت گرم کردن غذا با سرد و گرم بودن غذا روبرو خواهید شد.

راهکار

تنها راهکاری که ما برای شما می توانیم ارائه دهیم، این است که کوپلینگ مایکروفر را با خارج کردن سینی مورد بازبینی و عیب یابی قرار دهید تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، اقدام به خرید کوپلینگ جدید نمایید.

بخوانید: نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بیم

علت خرابی کوپلینگ مایکروویو چیست؟

معمولا مشکلاتی که می‌توانند برای مایکروفرها رخ دهند ناشی از دلایل متداولی ایجاد می‌شوند که همین دلایل متداول برای خرابی کوپلینگ صدق می‌کنند. اما چه دلایلی به‌صورت مستقیم می‌توانند عملکرد کوپلینگ را مختل سازند؟ در ادامه دلایلی که می‌توانند باعث خرابی کوپلینگ شوند را توضیح داده ایم.

1. استفاده طولانی مدت از مایکروفر

زمانیکه شما مایکروفر را روشن می‌کنید و منتظر می‌مانید تا غذای شما گرم یا طبخ شود، طبیعتا گرما توسط مگنترون تولید و به محفظه داخلی دستگاه منتقل می‌شود. اما اگر دفترچه راهنمای مایکروویو پاناسونیک را مطالعه کنید، متوجه این می‌شوید که نباید به تعداد دفعات مکرر از ماکروفر استفاده نمائید! به چه علت؟ هنگامی که شما به تعداد دفعات مکرر از مایکروفر استفاده می‌کنید، باعث ذوب شدن کوپلینگ می‌شوید؛ در نتیجه کوپلینگ مایکروویو دچار خرابی خواهد شد و باید اقدام به تعویض آن کنید.

خرابی کوپلینگ ماکروفر

2. قرار دادن ظروف سنگین

بدون شک هر دستگاهی دارای محدودیت‌هایی می‌باشد و مایکروفرها هم شامل این حقیقت می‌شوند. برای مثال یکی از محدودیت‌هایی که می‌توان بدون مطالعه هر دفترچه‌ای به آن رسید این است که نباید ظروف سنگین را درون سینی دستگاه قرار داد! چرا که وقتی شما چند بار ظرف سنگین را روی سینی قرار می‌دهید، منجر به فرسودگی و خرابی کوپلینگ می‌شود. لازم به ذکر است که نباید فراموش کنید کوپلینگ از جنس پلاستیک می‌باشد و توانایی تحمل بار سنگین را ندارد!

در این مواقع علیرغم کوپلینگ، باید توجه کنید که احتمال وارد شدن فشار زیاد به موتور گردان وجود دارد که در صورت خرابی این قطعه، باید هزینه بیشتری جهت خرید و تعویض آن نمایید. با این وجود برای جلوگیری از بروز چنین خرابی‌هایی بهتر است ظروف غذایی سنگین را بر روی سینی قرار ندهید تا مشکلی به وجود نیاید.

بخوانید: نمایندگی تعمیرات اتو پرس رادکس

3. وارد شدن ضربه

گاهی اوقات ممکن است با خارج کردن سینی از مایکروفر جهت شستشوی آن، منجر به وارد شدن ضربه شدید به کوپلینگ شوید. بدین معنا که اگر پس از شستشوی کامل و خشک شدن سینی، با فشار و بدون دقت کافی اقدام به جایگذاری سینی بر روی کوپلینگ کنید، طبیعتا ضربه قابل توجهی به قطعه پلاستیکی کوپلینگ وارد خواهد شد که به مرور زمان باعث خرابی گسترده آن خواهد شد. با این وجود توصیه می‌کنیم به آرامی سینی را خارج و به آرامی سینی را بر روی کوپلینگ جایگذاری نمایید.

تست کوپلینگ مایکروویو

برای تست کردن کوپلینگ مایکروویو شما نیازی به ابزارهای تعمیراتی روز دنیا ندارید و بلکه در طی چند مرحله خیلی ساده می‌توانید از خرابی یا سالم بودن کوپلینگ مطمئن شوید. در ادامه به‌صورت قدم به قدم با نحوه تست کوپلینگ مایکروویو آشنا خواهید شد:

  1. مایکروفر را از پریز برق بکشید و پس از 10 دقیقه مرحله دوم را اجرا نمایید.
  2. درب مایکروفر را باز کنید.
  3. سینی را به آرامی از داخل محفظه خارج نمایید.
  4. پس از خارج کردن سینی می‌توانید کوپلینگ مایکروویو را مشاهده کنید.
  5. اینک با استفاده از نور کافی، بدون آنکه کوپلینگ را خارج نمایید، آنرا بررسی کنید.
  6. در حین بررسی می‌توانید به آرامی آنرا بچرخانید تا تمام نقاط آنرا مشاهده نمائید.
  7. اگر قسمتی از کوپلینگ ذوب شده یا دچار شکستگی شده است، به‌صورت عمودی به سمت بالا بکشید تا خارج شود.
  8. تصویر قطعه را ثبت کنید و از طریق شماره 09190111214 در واتساپ یا تلگرام برای کارشناسان ما ارسال کنید تا راهنمایی لازم صورت گیرند.

آموزش تعویض کوپلینگ مایکروفر

تعمیر و تعویض کوپلینگ مایکروویو

کوپلینگ مایکروفر از آن دسته قطعات است که به دلیل قیمت پائینی که دارد، برای شما ارزش تعمیرات نخواهد داشت و هیچ کارگاهی برای شما این قطعه را جهت تعمیر پذیرش نخواهد کرد. با این وجود در صورت خرابی این قطعه به دنبال تعمیرات نباشید و صرفا تعویض آنرا انتخاب نمایید. اما چگونه؟ پس از آنکه تصویر قطعه را برای ما ارسال کردید، قطعه جایگزین برای شما با هماهنگی قبلی ارسال خواهد شد که بدون نیاز به تکنسین تعمیر مایکروویو و هر گونه لوازم تعمیرات، می‌توانید این قطعه را تعویض کنید.

برای تعویض نیز کافی است مراحل گفته شده در قسمت بالا را به‌صورت قدم به قدم انجام دهید. بنابراین شما با کمترین دانش تعمیرات نیز می‌توانید این قطعه را بدون نیاز به تکنسین تعمیرات، تعویض نمایید.

بخوانید: نمایندگی تعمیر مایکروویو ناسیونال

قیمت کوپلینگ مایکروفر و سولاردام چند است؟

قیمت کوپلینگ مایکروفر بر اساس مدل و برند دستگاه شما می‌تواند متغیر باشد و به همین دلیل ما نمی‌توانیم هزینه و مبلغ ثابتی را برای شما عزیزان عنوان کنیم. نکته‌ای که در این گزارش به آن به تعداد دفعات زیادی اشاره کردیم را باید مجددا به اطلاع شما برسانیم و آن هم این است که حتما و حتما قطعه مدنظر خود را از فروشگاه و مراکز معتبر و مجاز خریداری کنید. در ادامه نیز قیمت کوپلینگ را ارائه کرده ایم:

نام قطعهقیمت (تومان)
کوپلینگ مایکروفر و سولاردام140.000 الی 300.000

خرید کوپلینگ مایکروویو

اگر مایل به خرید کوپلینگ ماکروفر هستید، در ابتدا آنرا از مایکروفر خارج کنید و سپس تصویر باکیفیتی از این قطعه بگیرید و در واتساپ یا تلگرام 09190111214 برای تیم پشتیبانی آریابهکار ارسال کنید تا در صورت استعلام موجودی براساس مدل و برند مایکروویو شما، بتوانید این قطعه را تهیه و استفاده نمایید.

توجه: تمام قطعاتی که در مجموعه آریابهکار به شما عزیزان فروخته می شوند، کاملا وارداتی و براساس برند مایکروفر شما می باشند.

بخوانید: نمایندگی غرب تعمیر جاروبرقی فیلیپس

فروش شفت مایکروویو

اگر با خارج کردن کوپلینگ مایکروویو متوجه خوردشدگی و خرابی شفت شده اید، لازم به ذکر است که باید این قطعه هم تعویض شود که جهت تهیه این قطعه می‌توانید با شماره‌های مندرج بر روی سایت تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

کوپلینگ مایکروویو چیست؟

کوپلینگ یک قطعه پلاستیکی و پر اهمیت در خصوص چرخاندن سینی و گرم کردن یکنواخت غذا می باشد.

قیمت کوپلینگ مایکروفر و سولاردام چند است؟

همانگونه که توضیح داده شد، طراحی کوپلینگ هر مایکروفر در برندهای مختلف یکسان نیست؛ با این حال قیمت کوپلینگ مایکروفر بین 140.000 الی 300.000 تومان می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214