skip to Main Content

اگر به تازگی سولاردام ال جی خریداری کرده اید، قطعا بدون مطالعه راهنمای طرز کار با سولاردام ال جی نمی توانید بهترین عملکرد و نتیجه را از این دستگاه دریافت کنید. در نتیجه نه تنها از دستگاه استفاده مناسبی خواهید کرد، بلکه باعث خرابی قطعاتی خواهید شد که ممکن است در بدترین شرایط ممکن بیش از 5 سال طول عمر مفید داشته باشند! با این وجود حتما باید دفترچه فارسی راهنمای استفاده از سولاردام ال جی را مطالعه کنید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید.

لازم به ذکر است که سولاردام ال جی نسبت به سال های اخیر با افزیاش قیمت چشمگیری به دلیل نوسان ارز روبرو شده است که بروز هر گونه خرابی در این دستگاه می تواند خیلی ساده و آسان عملکرد کلی آنرا مختل سازد. از این رو توصیه می کنیم بدون دانش ابتدایی از این دستگاه استفاده نکنید تا نیازی به تعمیرات سولاردام نداشته باشید. در ادامه این گزارش از آریابهکار قصد داریم تا شما را با آموزش طرز کار با سولاردام ال جی آشنا سازیم. همراه ما باشید.

معرفی دکمه های سولاردام ال جی

قاعدتا تمامی دکمه های سولاردام ال جی عملکرد و کارایی خاص خود را دارند که اطلاع از این دکمه ها یک امر ضروری می باشد. از این رو اگر کاربرد دکمه ها را نمی دانید، توصیه می شود که از آنها به دلیل وارد شدن آسیب به ماکروفر و سوختن مواد غذایی استفاده نکنید! با این وجود در ادامه گزارش طرز کار با سولاردام ال جی قصد داریم تا شما را با کاربرد تمام این دکمه ها به‌صورت مختصر آشنا سازیم.

معرفی دکمه سولاردام ال جیمعرفی عملکرد دکمه های سولاردام ال جی
Start/Q-startکلید اختصاصی جهت شروع پخت مواد غذایی در سولاردام
Stop/clearمتوقف سازی برنامه پخت سولاردام
Persian cookمخصوص برنامه های از پیش تعیین شده ایرانی
Steam cookگزینه مناسب بخارپز کردن مواد غذایی
Grill tempدکمه مناسب گریل مواد غذایی در سولاردام ال جی
Enter/Clockتنظیم زمان و تایید وزن
Functionانتخاب عملکردهای گوناگون سولاردام
Controlانتخاب برنامه طبخ مورد نظر

یخ زدایی در سولاردام ال جی با Auto Defrost

برای کار کردن با کلید Auto Defrost ابتدا باید کلید مذکور را بفشارید و سپس با استفاده از کلید چرخان، ماده غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. (۱.گوشت ۲.مرغ ۳.ماهی ۴.نان) بعد از آن کلید اینتر را بزنید. با کلید چرخان، وزن مواد را مشخص کنید. (وزن ها بر اساس کیلو گرم است مثلا ۱/۰ یعنی ۱۰۰ کرم یا ۱/۵ یعنی ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم) و در آخر کلید استارت را بزنید.

با این وجود برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید طرز کار با سولاردام ال جی را از طریق دفترچه راهنمای آن مطالعه کنید. همچنین اگر دیفراست سولاردام شما دچار خرابی شده است و نمی توانید از آن استفاده کنید، توصیه می کنیم به نمایندگی تعمیر سولاردام ال جی مراجعه نمایید تا خدمات تعمیر و رفع این مشکل به شما عزیزان ارائه گردد.

سیستم کانوکشن سولاردام ال جی

از سولاردام ال جی معمولا برای پخت انواع کیک، شیرینی و پیتزا و … استفاده می شود. با این وجود فن کانوکشن سولاردام ال جی، موجب چرخش و یکسان‌سازی هوای داغ داخل محیط می شود و در نتیجه غذا به‌صورت کاملا یکنواخت و همگن طبخ می شود و در عین حال در زمان و مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

قفل کودک سولاردام ال جی LG

اگر در خانه کودک بازیگوش دارید و احساس می کنید که کودک شما می خواهد به هر دلیلی دکمه های سولاردام را بدون دلیل بفشارد، می توانید قفل کودک سولاردام ال جی را فعال کنید! برای فعال کردن قفل کودک سولاردام ال جی باید کلید Stop/Clear را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و پس از روشن شدن چراغ L بر روی نمایشگر سولاردام، انگشت خود را از روی این دکمه بردارید. توجه داشته باشید که در صورت فعال شدن این گزینه، هیچ یک از دکمه های سولاردام قابل استفاده نخواهند بود.

برای غیرفعال کردن قفل کودک سولاردام ال جی نیز باید مجددا 5 ثانیه انگشت خود را بر روی این دکمه نگه دارید تا گزینه L غیرفعال گردد. از این رو اگر به دنبال منبع معتبر جهت اطلاع از این قفل هستید، ما راهنمای فارسی طرز کار با سولاردام ال جی را پیشنهاد می کنیم.

نحوه طرز کار با سولاردام ال جی

همچنین بخوانید: نمایندگی تعمیر سولاردام سامسونگ

ظرف مناسب سولاردام ال جی

اگر دفترچه راهنمای طرز کار با سولاردام ال جی را مطالعه کنید، متوجه این خواهید شد که از هر ظرفی در سولاردام نمی توان استفاده کرد! هیچ تفاوتی در پخت مواد غذایی مختلف درون سولاردام وجود ندارد. قطعا برای پخت هر گونه مواد غذایی در سولاردام باید از ظروف مخصوص و مناسب استفاده کنید تا هم بهترین نتیجه را دریافت کنید و هم اینکه آسیبی به سلامت دستگاه شما وارد نشود. اما چه ظروفی مناسب سولاردام ال جی هستند؟ در ادامه با این ظروف آشنا خواهید شد:

  1. سفالی.
  2. چینی.
  3. سرامیکی.
  4. پیرکس.
  5. پلاستیکی مناسب سولاردام.

هشدار: به هیچ وجه ظروف آهنی و حتی فویل را نباید درون سولاردام قرار دهید؛ باعث جرقه زدن سولاردام ال جی خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای فارسی طرز کار با سولاردام ال جی را که در جعبه دستگاه است را مطالعه کنید.

نحوه گرم کردن غذا در سولاردام ال جی

رایج ترین کاربردی که می توانید از سولاردام ال جی در طول شبانه روز داشته باشید، گرم کردن غذا می باشد که برای یادگیری طرز کار با سولاردام ال جی می توانید دفترچه راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که گرم کردن غذا در سولاردام ال جی کار ساده ای می باشد که صرفا در طی چند ثانیه می توانید این کار را انجام دهید. از این رو طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. در ابتدا دوشاخه برق سولاردام ال جی را به برق متصل کنید تا لود اولیه انجام شود.
  2. مواد غذایی مورد نظر را در ظروف مناسب سولاردام اعم از ظروف شیشه ای، پلاستیکی (مخصوص سولاردام) و سفالی بریزید.
  3. درب سولاردام را باز کنید و ظرف را داخل آن قرار دهید.
  4. دکمه Start/Q-start را به تعداد 3 بار پشت سرهم بفشارید.
  5. پس از اتمام زمان پخت، میزان گرم شدن مواد غذایی را بررسی کنید؛ اگر به میزان مناسبی گرم نشده بود، درب را ببندید و مجددا یکبار دکمه Start/Q-start را بفشارید.
  6. اینک غذای شما آماده طبخ می باشد.

پخت کیک در سولاردام ال جی

یکی از کاربردهای سولاردام ال جی، پخت کیک های لذیذ با بهترین کیفیت ممکن می باشد که شما می توانید صرفا با ساده‌ترین مواد غذایی یک کیک لدید را در این دستگاه تهیه کنید. اما چگونه کیک را درون سولاردام ال جی بپزیم؟ برای طبخ کیک در سولاردام ال جی باید طبق مراحل ذیل براساس راهنمای طرز کار با سولاردام ال جی پیش بروید:

  1. مواد اولیه کیک را بیرون بگذارید تا مطابق دمای محیط شود.
  2. با استفاده از دستور پخت کیک مدنظرتان، مایع کیک را آماده کنید.
  3. توجه داشته باشید که در حین آماده‌سازی مایع کیک، باید دکمه Start/Q-start را 5 الی 6 بار بفشارید تا محیط داخلی سولاردام به میزان کافی گرم شود.
  4. مایع کیک را درون ظرف مناسب سولاردام بریزید و درب دستگاه را ببندید.
  5. دکمه Persian Cook را بفشارید و از طریق کلید چرخان، برنامه پخت کیک که مورد PC 12 است را با کلید Enter انتخاب کنید.
  6. اینک باید وزن را با استفاده از کلید چرخان و دکمه Enter انتخاب کنید.
  7. دکمه Start را بفشارید تا فرآیند پخت آغاز شود.

بخوانید: نمایندگی تعمیر سولاردام فوما در تهران

طرز تهیه لازانیا در سولاردام ال جی

برای پخت یک لازانیای لذیذ، لزوما شما نیاز مبرم به فر گازها ندارید و می توانید خیلی ساده از طریق سولاردام ال جی اقدام به پخت آن کنید! بدون شک پخت لازانیا در سولاردام ال جی می توانید یکی از بهترین تجربه های آشپزی شما باشد که نهایتا در طی 45 دقیقه بصورت کامل آماده طبخ خواهد بود. از این رو در ابتدا توصیه می کنیم که نحوه پخت لازانیا را در دفترچه راهنمای طرز کار با سولاردام ال جی را مطالعه کنید. در ادامه نیز آموزش پخت لازانیا در سولاردام ال جی را آورده ایم:

  1. با استفاده از دستور پخت مناسب، لازانیا مورد نظر خودتان را در ظرف مناسب آماده کنید.
  2. دکمه Start/Q-start را به تعداد 5 بار بفشارید تا محیط سولاردام گرم شود.
  3. پس از اتمام زمان مذکور، درب را باز کنید و ظرف لازانیا را درون سولاردام قرار دهید.
  4. دکمه Persian Cook را بفشارید و با کلید چرخان، گزینه لازانیا که مورد PC 11 می باشد را با فشردن کلید Enter انتخاب نمایید.
  5. وزن را با کلید چرخان و دکمه Enter انتخاب نمایید.
  6. دکمه Start را فشار دهید تا پخت آغاز شود.
  7. پس از اتمام پخت، لازانیا شما آماده طبخ می باشد و می توانید میل کنید.

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

طرز استفاده از سولاردام ال جی برای پخت پیتزا

همچنین یکی دیگر از قابلیت های سولاردام ال جی، پخت پیتزا می باشد که خیلی ساده می توانید از این طریق اقدام نمایید. با این وجود برای پخت پیتزا در سولاردام ال جی باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. پیتزا مدنظر خود را بر روی یک ظرف مناسب سولاردام ال جی قرار دهید.
  2. سپس سولاردام را به برق متصل کنید و اجازه دهید تا لود اولیه صورت گیرد.
  3. درب سولاردام را باز کنید و ظرف پیتزا را درون دستگاه قرار دهید و درب را ببندید.
  4. دکمه Persian Cook را بفشارید و با استفاده از کلید چرخان، گزینه پیتزا که مورد PC 10 است را با کلید Enter انتخاب کنید.
  5. اینک باید وزن ظرف را با کلید چرخان و دکمه Enter انتخاب کنید.
  6. در نهایت دکمه Start را بفشارید تا فرآیند پخت آغاز شود.

چگونه سولاردام ال جی را تمیز کنیم؟

همانگونه که مطلعه هستید، از طریق تمیز کردن به موقع سولاردام ال جی و هر دستگاهی، می توانید عمر آن بدون هر گونه هزینه اضافی افزایش دهید؛ چرا که باقی ماندن ذرات غذا درون سولاردام می تواند خیلی ساده خرابی هایی را به بار بیاورد که با گفتن هر یک از این موارد قطعا شوکه خواهید شد. از این رو توصیه ای که در ابتدا برای شما داریم این است که حتما پس از هر بار استفاده از سولاردام ال جی اقدام به تمیز کردن آن کنید. اما چگونه؟

برای تمیز کردن سولاردام ال جی، کارشناسان و تکنسین های مجموعه ما روش ذیل را براساس آموزش طرز کار با سولاردام ال جی پیشنهاد می کنند:

  1. دو قاشق سوپ خوری جوش شیرین را در ظرف مخصوص ماکروفر با آب ترکیب کنید.
  2. سپس کاسه را به مدت 2 الی 3 دقیقه درون ماکروفر قرار دهید تا به خوبی بخار کند.
  3. پس از گذشت مدت زمان مشخص شده درب ماکروفر را باز نکنید تا بخار به وجود آمده بر روی دیواره ها به خوبی بنشیند.
  4. در آخر درب را باز کرده و به وسیله یک دستمال نرم دیواره ها را به خوبی پاک کنید.
  5. هم اکنون سولاردام شما به خوبی تمیز شده است.

هشدار: پاکسازی سولاردام فقط مربوط به محفظه داخلی نبوده و لازم است تا محیط خارجی را نیز پس از هربار استفاده به خوبی با استفاده از محلول آب و صابون و دستمال مناسب چربی زدایی نمایید.

علت بوی بد سولاردام ال جی

معمولا مشکل بوی بد سولاردام ال جی ناشی از عدم تمیز کردن به موقع و صحیح آن و همچنین طبخ غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو رخ می دهد که بدون راه حل نیست. از این رو در ابتدا با این موضوع کنار بیایید که پخت غذاهای دریایی می تواند تا پیش از تمیز کردن اصولی و دقیق، این بو باز هم منتشر خواهد شد و نمی توانید از آن رها شوید. با این وجود توصیه می کنیم با استفاده از راهکار تمیز کردن که در قسمت بالا توضیح دادیم، اقدام به تمیز کردن سولاردام نمایید.

همچنین بخوانید: هزینه تعمیر ماکروفر بوش

نحوه بو زدایی سولاردام ال جی

اگر با انجام مرحله بالا باز هم احساس کردید که بوی بدی باز هم از سولاردام به مشام میرسد، می توانید آنرا خیلی سریع و ساده رفع کنید. برای بو زدایی سولاردام ال جی طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. یک جعبه جوش شیرین را تهیه نمایید.
  2. آن را به طور کامل درون سولاردام ال جی قرار دهید.
  3. اجازه دهید 24 ساعت درون دستگاه بماند.
  4. جوش شیرین بوی بد را به خود جذب می کند.
  5. پس از گذشت 24 ساعت، جعبه جوش شیرین را از دستگاه خارج نمایید.

تمیز کردن سولاردام ال جی

خشک کردن سبزی در سولاردام ال جی

خشک کردن سبزی در سولاردام ال جی از جمله قابلیت های این دستگاه می باشد که می توان در کمترین زمان بدون دردسر سبزی مورد نظر را خشک نمود. اما چگونه؟ در ادامه با نحوه خشک کردن سبزی در سولاردام ال جی آشنا خواهید شد:

  1. نهایتا 250 گرم سبزی مورد نظرتان را بر روی سینی سولاردام قرار دهید.
  2. دکمه Start را 8 بار بفشارید.
  3. پس از گذشت زمان مشخص شده، درب دستگاه را باز کنید و با استفاده از کارتک پلاستیکی، سبزی را کمی جابجا و زیر و رو کنید.
  4. اینک درب را مجددا ببندید و 8 بار دیگر دکمه Start را بفشارید تا فرایند خشک کردن سبزی با موفقیت انجام شود.
  5. هم اکنون موفق به خشک کردن سبزی در سولاردام ال جی شدید.

همچنین بخوانید: نمایندگی تعمیر ماکروفر زیمنس

نکات طلایی استفاده از سولاردام ال جی

برای اینکه عمر مفید سولاردام ال جی و عملکرد صحیح آن در طول زمان دچار اختلالاتی نشود، باید حتما از طریق دفترچه راهنمای طرز کار با سولاردام ال جی، نکاتی که برای شما مشتریان نوشته شده را مطالعه کنید تا بتوانید بدون پرداخت هزینه تعمیرات، مشکل را برطرف نمایید. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتی برای یکبار این دفترچه را مطالعه نمایید. در ادامه نیز برخی نکات کلیدی و طلایی را برای شما آورده ایم که می توانید عمر مفید دستگاه را افزایش دهید:

  1. از لمس کردن سولاردام ال جی با دست خیس بپرهیزید.
  2. حتما از محافظ برق استاندارد استفاده کنید.
  3. در صورتی که استفاده ای از دستگاه ندارید حتما آن را از برق بکشید.
  4. سولاردام را به دور از رطوبت و وسایل گرمازا قرار دهید.
  5. از فشردن دکمه های سولاردام با اجسام تیز بپرهیزید.
  6. به هیچ وجه سولاردام را خالی روشن نکنید.
  7. از سولاردام برای جوشاندن مایعات استفاده نشود.
  8. به منظور آب‌پز کردن تخم مرغ، از سولاردام استفاده نکنید.
  9. هنگام تمیز کردن دستگاه، حتما آن را از برق بکشید.
  10. درب را حتما به آرامی باز و بسته نمایید.
  11. سولاردام را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

تعمیرگاه تعمیرات سولاردام ال جی

آریابهکار به عنوان مرکز تعمیر سولاردام ال جی و سایر لوازم برقی خانگی، با بیش از 30 سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات تعمیر سولاردام ال جی شما با استفاده از قطعات وارداتی برند ال جی و تیم تکنسین مجرب می باشد. از این رو اگر مشکل بخصوصی برای سولاردام شما رخ داد و یا حتی سوالی در خصوص طرز کار با سولاردام ال جی دارید، می توانید از طریق شماره های مندرج بر روی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد.

4.4/5 - (7 امتیاز)

This Post Has 16 Comments

  1. سلام خسته نباشید جدیدا سینی سولاردام من خوب نمیچرخه زیرش رو تمیز کردم اما هنوز مشکل داره، مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. باسلام
      نیاز به بررسی توسط تعمیرکار دارد. احتمال خرابی موتور گردان و شکسته شدن کوپلینگ وجود دارد. اگر ساکن تهران هستید با شماره 02145437 تماس بگیرید.

  2. سلام، وقت بخیر، با اینکه از ظروف مخصوص سولاردام استفاده میکنیم اما جرقه میزنه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. باسلام
      دوست عزیز جرقه زدن سولاردام تنها به دلیل استفاده از ظروف فلزی و یا چینی دورطلایی نیست. ممکن است به دلیل خرابی لامپ مگنترون و یا صفحه نسوز میکا باشد.

  3. سلام وقت بخیر من تازه سولار خریدم برای تست روشنش کردم اما حالا هر چی دکمه استوپ رو میزنم خاموش نمیشه و همچنان سینی فر میچرخه
    و اینکه پایه های دستگاه هم لق میخوره علتش چیه؟

    1. سلام. روز بخیر.
      برای مشکل اول این احتمال می رود که خازن زیر دکمه دچار شکستگی شده باشد. برای مشکل دوم هم باید تکنسین بررسی و عیب یابی انجام بدهد.

  4. سلام
    مطمینم تعدادی از هموطنان همین سوال را دارند
    سولاردم من 3884 است آیا دکمه speed Auto cookهمان Persian cook است؟
    اگر فرق دارد ی توضیح در مورد فرق آنهابفرمایید
    سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز. روزتون بخیر.
      بستگی به مدل سولاردام شما دارد. برای مثال اگر تصویر اول بارگذاری شده در این محتوا را بررسی کنید، متوجه برنامه «راهنمای پخت ایرانی» در سولاردام ال جی می شوید که با استفاده از این دکمه و ولوم سمت چپ می توانید غذای مدنظر خودتان را بپزید. برنامه پخت از پیش تعیین شده علیرغم توضیحاتی که ما به شما عزیزان دادیم، در دفترچه راهنمای سولاردام ال جی 3884 آورده شده است که می توانید جهت اطلاعات بیشتر و جزئی تر آنرا مطالعه کنید.

      1. ضمن تشکر مجدد
        در برداشتم به این موارد رسیدم
        AC 1 : پتزا یخ زدهAC 5 :استیک گاو/ کباب برگAC 9 : غذای یخ زدهAC 1 : پتزا یخ زده
        AC 2 : سیب زمینی سرخ شدهAC 6 :کباب بره/کباب تابه ایAC 10 : سبزی تازهAC 2 : سیب زمینی سرخ شده
        AC 3 : مرغ کاملAC7 :گوشت کبابی گاوAC 11 : سبزی یخ زدهAC 3 : مرغ کامل
        AC 4 : تکه‌های مرغAC 8 :سیب زمینی شکم پرAC 12 : برنج/ پاستا/ماکرونیAC 4 : تکه‌های مرغ
        اما مثلا قرمه سبزی- کیک را متوجه نشدم .

        1. ممنونیم از راهنمایی شما دوست عزیز. امیدواریم برای کاربران سولاردام ال جی مدل 3884 کاربرد داشته باشد.

  5. سلام. چرا با فشردن کلید Start گزینه grill که قبلتر انتخاب شده بوده فعال میشه؟ با اینکه بعد از استفاده از آپشن grill، بعدتر از گزینه های defrost استفاده شده. ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

    1. با سلام،
      کاربر گرامی برای دربافت اطلاعات دقیق و تخصصی درباره نحوه ی عملکرد دستگاه سولاردام ال جی لطفا با شماره 02145437 آریابهکار تماس حاصل فرمایید.

    1. با سلام. کاربر گرامی از دستور زیر می توانید استفاده نمایید:
      1) برنج را به طور کامل بشویید تا آب آن شفاف شود. برنج را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید.
      2) برنج را در ظرف مناسب ماکروویو بریزید و آب و نمک را به آن اضافه کنید.
      3) ظرف را در ماکروویو قرار دهید و درب آن را ببندید.
      4) ماکروویو را روی قدرت بالا تنظیم کنید و به مدت 10 دقیقه روشن کنید.
      5) بعد از 10 دقیقه، ماکروویو را متوقف کنید و برنج را هم بزنید.
      6) ماکروویو را دوباره روشن کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید تا برنج به طور کامل پخته شود.
      7) بعد از پخت، ماکروویو را خاموش کنید و درب آن را باز نکنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد.
      8) برای پخت بهتر برنج، از ظرف پیرکس یا شیشه ای استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214