skip to Main Content

اتو پرس به عنوان یکی از لوازم برقی مصرفی در خانه اکثر ما می‌باشد که بنابر ابعاد و طراحی که دارد، نیاز ما را بهتر و با ظرافت بیشتری نسبت به اتو بخار و اتو خشک برطرف می‌کند. اما گاهی اوقات ممکن است خرابی و مشکلی برای اتو پرس شما رخ دهد که استفاده از آن را مختل سازد! این مسائل گاهی بقدری ساده هستند که خیلی ساده می‌توانید آنها را برطرف کنید و اما گاهی اوقات، کاملا فنی هستند و باید توسط تکنسین تعمیرات اتو پرس، به‌صورت دقیق عیب یابی اتو پرس صورت گیرد.

با این وجود ما در این گزارش از آریابهکار قصد داریم تا شما را با مشکلات رایج اتو پرس و شیوه اصولی عیب یابی اتو پرس آشنا سازیم تا در صورت بروز هر گونه خرابی بتوانید هم کنترل خود را حفظ کنید و هم اینکه به‌صورت چشمی بتوانید مشکل را ریشه یابی نمایید. از این رو موارد مذکور در بخش ذیل را حتما با دقت کافی بخوانید و بخاطر بسپارید. همراه ما باشید.

مرکز عیب یابی اتو پرس در تهران

اگر به هر دلیلی اتو پرس شما خراب شده است و با انجام راهکارهای مختلفی موفق به شناسایی و رفع این خرابی‌ها نشده اید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه بدنه دستگاه را باز نکرده و تعمیراتی را هم بر روی آن انجام ندهید؛ چرا که در صورت باز شدن دستگاه، گارانتی آن ملغی خواهد شد. با این وجود می‌توانید با مجموعه آریابهکار تماس بگیرید و درخواست خدمات تعمیر نمایید. لازم به ذکر است که آریابهکار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌ها در زمینه تعمیرات لوازم برقی استان تهران است.

  • ارائه گارانتی 90 روزه بابت تعمیرات.
  • اعلام هزینه براساس نرخ‌نامه مصوب اتحادیه.
  • استفاده از قطعات کاملا وارداتی.
  • تیم مجرب و باتجربه.
  • خدمات حضوری و غیر حضوری.
  • پیک رفت و برگشت رایگان.

عیب یابی اتو پرس در تهران

بخوانید: نمایندگی تعمیر اتو پرس بکو

دلیل بخار ندادن اتو پرس چیست؟

رایج‌ترین مشکلی که می‌تواند به روش‌های مختلفی برای کاربران دستگاه‌های اتو پرس رخ دهد، مشکل بخار ندادن دستگاه می‌باشد که طبیعتا در صورت بروز چنین خرابی، عملا دستگاه شما از یک دستگاه با قابلیت‌های مختلف، به یک دستگاه معیوب تبدیل خواهد شد؛ چرا که اصلی‌ترین قابلیت یک دستگاه اتو پرس، قابلیت تولید بخار جهت اتو کردن البسه می‌باشد. اما علت بخار نکردن اتو پرس چیست؟ در ادامه دلایل اصلی بخار ندادن اتو پرس را نام برده ایم:

  1. اتمام آب مخزن.
  2. خرابی پمپ.
  3. خرابی فیلتر.
  4. عدم تنظیم صحیح.
  5. خرابی شیر برقی.
  6. رسوب بستن اتو پرس.
  7. نوسان برق.
  8. عدم استفاده طولانی مدت از اتو پرس.

علت بخار ندادن اتو پرس

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

برای آنکه بخار توسط اتو پرس تولید شود، دستگاه شما باید به میزان قابل توجهی داغ شود تا به مراتب آب جوش آید و سپس تبدیل به بخار گردد. با این وجود اگر پروسه داغ شدن آب به درستی انجام نشود، طبیعتا بخاری هم تولید نخواهد شد و مجددا با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهید شد. مشکل گرم نشدن اتو پرس، یک مشکل کاملا فنی هست که باید توسط تکنسین تعمیرات، مورد بازبینی و عیب یابی اتو پرس قرار گیرد. در ادامه به دلایل داغ نشدن اتو پرس خواهیم پرداخت:

  1. خرابی اتصالات.
  2. خالی بودن مخزن آب.
  3. خرابی پمپ اتو پرس.
  4. خرابی برد.
  5. عدم اعمال تنظیمات صحیح.
  6. رسوب گرفتن فیلتر.
  7. سوختن المنت.
  8. خرابی ترموستات.
  9. رسوب گرفتن کفی.
  10. خرابی شیر برقی.

بخوانید: نمایندگی تعمیر ماکروفر سامسونگ غرب تهران

بررسی علت نشت آب از اتو پرس

به مرور زمان پس از گذشت 3 یا 4 استفاده مداوم از اتو پرس، ممکن است با مشکل نشت آب اتو پرس یا به عبارت دیگر ریزش قطرات آب از کفی بالایی اتو پرس شوید! با این وجود در ابتدا باید به شما بگوییم که این یک مشکل ساده و عادی نیست و به هیچ وجه آنرا نباید ساده جلوه دهید و همچنین یک مشکل فنی است که اگر به محض مشاهده این خرابی به نمایندگی تعمیرات اتو پرس ژانومه مراجعه کنید، این مشکل برطرف خواهد شد. در ادامه دلایل این مشکل را بیان کرده ایم:

  1. پایین بودن درجه دما دستگاه.
  2. وارد شدن ضربه به کفی.
  3. مسدودی کفی به دلیل رسوب.

علت بوق زدن اتو پرس چیست؟

اگر همانند یک روز عادی دیگر اقدام به روشن کردن اتو پرس کردید و اما به محض روشن کردن دستگاه متوجه بوق زدن اتو پرس شدید، باید بگوییم که دستگاه شما دچار خرابی شده است. اصولا علت بوق زدن اتو پرس نشان دهنده یک مشکل فنی است که باید توسط تکنسین عیب یابی اتو پرس با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا صورت گیرد تا علت اصلی ریشه یابی و سپس رفع گردد. در ادامه به رایج‌ترین دلایل بوق زدن اتو پرس پرداخته ایم:

  1. عدم استفاده از محافظ برق استاندارد.
  2. عدم روشن کردن طولانی مدت دستگاه.
  3. رسوب بیش از حد اتو پرس.
  4. خراب شدن برد.
  5. خرابی اتصالات اتو پرس.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی سامسونگ غرب تهران

خروج آب زرد رنگ از اتو پرس

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در صورت استفاده از اتو پرس و اتو کردن لباس‌های خود، متوجه قطرات آب زرد رنگ بر روی کفی و همچنین ابر و روکش اتو پرس شوید که اگر به این قطرات اهمیت ندهید، می‌توانند باعث زرد شدن لباس‌های زیبای شما شوند. اما چرا آب زرد رنگ از اتو پرس خارج می‌شود؟ معمولا این مشکل به دلیل استفاده از آب شهری یا همان آب لوله کشی پیش می‌آید که هم سختی بالا دارد و هم سولفات فلز درون دستگاه شما ایجاد خواهد شد.

بنابراین شما نیاز به رسوب زدایی اتو پرس دارید که در صورت عدم آشنایی با این پروسه می‌توانید دستگاه خود را بدست تکنسین‌های ما بسپارید تا به‌صورت تخصصی این پروسه انجام شود. همچنین تنها آبی که ما به شما عزیزان جهت استفاده از اتو پرس پیشنهاد می‌کنیم، صرفاٌ آب مقطر می‌باشد و برای خرید آب مقطر نیز می‌توانید از مراکز بهداشتی و حتی داروخانه‌ها اقدام نمایید.

برق افتادن لباس با اتو پرس

مشکل برق افتادن روی لباس، مشکلی است که در حین استفاده از اتو بخارهای دستی نیز با آن روبرو شده ایم که زیادی باب میل ما نیست و حتی گاهی اوقات ممکن است در صورت بروز چنین اتفاقی، از پوشیدن چنین لباسی اجتناب کنیم. اما در این مواقع شما نیاز به تکنسین و عیب یابی اتو پرس ندارد! برای رفع این مشکل در ابتدا باید جنس پارچه لباس خود را ملاحظه و بررسی کنید و سپس در صورت صلاح‌دید، یک پارچه مخصوص میان لباس و کفی اتو پرس قرار دهید تا این مشکل رخ ندهد.

عدم استفاده از اتو پرس

توجه: اگر جنس پارچه لباس شما حساس است، حتما از پارچه مخصوص استفاده کنید.

پریدن فیوز با روشن کردن اتو پرس

اگر با روشن کردن اتو پرس به‌صورت ناگهانی فیوز محل سکونت شما می‌پرد، قطعا نشان دهنده یک خرابی بسیار جدی و فنی می‌باشد که توصیه می‌کنیم از دستگاه استفاده نکنید و صرفا کمی صبورانه عمل نمایید. با این وجود در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و به آرامی فیوز پریده را رفع مشکل نمایید. سپس با شماره مرکزی آریابهکار 02145437 تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم صورت گیرد. در ادامه علت پریدن فیوز با روشن کردن اتو پرس را نام برده ایم:

  1. اتصالی قطعات داخلی اتو پرس.
  2. خرابی سیم کشی محل سکونت.
  3. نوسان برق.
  4. استفاده از دستگاه در ساعات اوج مصرف برق.
  5. عدم استفاده از محافظ برق.
  6. خرابی برد.
  7. سوختن المنت و خرابی قطعات متصل به آن.
  8. نفوذ آب و رطوبت به بدنه اتو پرس.

بخوانید: تعمیر مایکروویو پاناسونیک شرق تهران

یکسره شدن اتو پرس

منظور از یکسره شدن اتو پرس، این است که شما بدون فشردن هر دکمه و کلیدی که بر روی دستگاه قرار دارد، به محض متصل کردن دوشاخه برق اتو پرس به پریز برق روشن می‌شود و با کشیدن دوشاخه برق هم دستگاه خاموش می‌شود! این مشکل کاملا فنی می‌باشد که اگر به آن توجه نکنید برای سلامت جسمانی شما عزیزان خطرناک می‌باشد و توصیه‌ای که می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم این است که به هیچ وجه از دستگاه با این خرابی استفاده نفرمایید!

جهت عیب یابی اتو پرس یکسره شده و همچنین تعمیر آن می‌توانید به شعب شرق و غرب آریابهکار مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکل شما با کمترین هزینه ممکن رفع شود و همانند روز اول از دستگاه خود با خیالی آسوده و بدون هر گونه خرابی استفاده کنید. معمولا یکسره شدن اتو پرس می‌تواند ناشی از موارد ذیل باشد:

  1. خرابی برد.
  2. اتصالی قطعات.
  3. خرابی دکمه‌ها.
  4. نوسان برق شدید.

محافظ برق غیراستاندارد اتو پرس

جمع شدن پارچه در اتو پرس

مشکل جمع شدن پارچه در اتو پرس یک مشکل عادی می‌باشد که شما می‌توانید این مشکل را رفع کنید. معمولا این مشکل، به دلیل بالا بودن درجه دما و عدم مطابقت جنس پارچه با دمای انتخاب شده رخ می‌دهد. اما از کجا بفهمیم کدام درجه برای کدام پارچه است؟ تنها راهکار مطمئن و با اصالتی که تکنسین‌های آریابهکار به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنند، مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از اتو پرس خود می‌باشد که در بسته بندی دستگاه قرار دارد!

همچنین مورد دیگری می‌تواند مستقیما باعث جمع شدن پارچه در اتو پرس شود که این مورد، اتمام طول عمر مفید ابر و روکش اتو پرس می‌باشد که باید از نمایندگی تعمیرات اتو پرس خریداری کنید.

توجه: ابر و روکش اتو پرس شما در هر مدل و برندی در مجموعه آریابهکار بصورت وارداتی و با گارانتی موجود می‌باشد.

بخوانید: نمایندگی تعمیرات ماکروفر بوش غرب تهران

علت بوی بد اتو پرس چیست؟

گاهی اوقات ممکن است به سراغ اتو پرس خود بیاید و با روشن کردن و خارج کردن مخزن آن، متوجه انتشار بوی بدی شوید که مانع استفاده شما خواهد شد! اما علت بوی بد اتو پرس چیست؟ اگر دفترچه راهنمای اتو پرس را مطالعه کنید، متوجه یک نکته بسیار مهم خواهید شد که این نکته، تخلیه آب موجود در مخزن پس از هر بار استفاده می‌باشد! اما معمولا ما عادت داریم که آب را درون مخزن دستگاه رها کنیم و به سایر امورات خود برسیم.

با این وجود علت بوی بد اتو پرس صرفا بنابر یک دلیل رخ می‌دهد و توصیه می‌کنیم پیش از رها کردن دستگاه، تمام آب موجود در مخزن را تخلیه کنید. از این طریق هم بوی بدی ایجاد نخواهد شد و هم اینکه مخزن و فیلتر رسوب نخواهد بست.

علت بوی بد اتو پرس چیست؟

لک افتادن روی لباس با اتو پرس

برای اینکه بفهمیم اتو پرس رسوب گرفته است یا خیر، یکی از راهکارهایی که پیش روی شما قرار دارد این است که با قرار دادن لباس زیر اتو پرس، لکه‌هایی گاه به رنگ زرد و گاه به رنگ سیاه بر روی لباس ایجاد شود! در این صورت قطعا مطمئن باشید که اتو پرس شما جرم بسته است و حتما باید آنرا رسوب زدایی کنید. لازم به ذکر است که ما در آریابهکار خدمات رسوب گیری اتو پرس را با بهترین مواد اولیه و به‌صورت کاملا تخصصی انجام می‌دهیم.

از این رو اگر آشناییت بخصوصی با این پروسه ندارید، می‌توانید دستگاه خود را به ما بسپارید تا به‌صورت تخصصی آنرا رسوب گیری کنیم. جهت انجام هماهنگی‌های لازم به شماره تماس پشتیبانی آریابهکار تماس بگیرید.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی پاناسونیک

خاموش و روشن شدن اتو پرس

آخرین موردی که در این گزارش از آریابهکار قصد داریم تا آنرا برای شما ریشه یابی کنیم، خاموش و روشن شدن اتو پرس در حین استفاده از آن می‌باشد. اما چرا و چگونه چنین خرابی ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد؟ در ادامه مواردی که باید توسط شما یا تکنسین عیب یابی اتو پرس شوند را مطرح کرده ایم:

  1. فرسودگی و خرابی کابل برق.
  2. خرابی دوشاخه برق اتو پرس.
  3. اتصالی برق محل سکونت.
  4. نوسان برق.
  5. عدم استفاده از محافظ برق استاندارد.

دمای مناسب انواع پارچه در اتو پرس

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر یک از ما در صورت استفاده از اتو پرس رخ دهد این است که برای کدام پارچه، چه درجه‌ای تنظیم کنیم؟ اگر اتو پرس شما دارای قابلیت تنظیم دما می‌باشد، در ادامه با دمای مناسب اتو پرس برای هر نوع لباس آشنا خواهید شد:

جنس لباسدمای مناسب (سانتی‌گراد)
پشم204
ملافه230
ابریشم148
ویسکوز190
پنبه204
اکریلیک143
پلی استر148
تری استات200
استات143

منبع: mrright

سوالات متداول

عیب یابی اتو پرس بدون ابزار ممکن است؟

اگر دانش کافی تعمیرات ندارید، می توانید با استفاده از مواردی که در این گزارش به آنها اشاره شد اقدام به عیب یابی اتو پرس خود بدون نیاز به ابزارهای تعمیراتی کنید. اما عیب یابی دقیق باید توسط تکنسین با تجربه صورت گیرد.

هزینه عیب یابی اتو پرس چقدر می باشد؟

تمام پروسه عیب یابی اتو پرس در آریابهکار توسط تکنسین های باتجرب در حضور شما عزیزان به‌صورت کاملا رایگان انجام می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214